Intervenció mitjançant el mètode “Cercle d’amics” amb un alumne amb TEA
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Intervenció mitjançant el mètode “Cercle d’amics” amb un alumne amb TEAAutoría
Tutor/Supervisor
Andrés Roqueta, Clara; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2015-06-17Editor
Universitat Jaume IResumen
Els xiquets amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) tenen problemes de relacions socials en els
seus companys durant l’etapa de primària. Diferents autors i estudis demostren que els xiquets
amb TEA tenen menys ... [+]
Els xiquets amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) tenen problemes de relacions socials en els
seus companys durant l’etapa de primària. Diferents autors i estudis demostren que els xiquets
amb TEA tenen menys amics com a conseqüència d’eixa dificultat en les relacions socials, i en la
literatura apareixen distintes maneres d’abordar i millorar les habilitats socials d’aquests xiquets
(tant dintre de l’aula com fora). Revisada la literatura i a partir d’una necessitat detectada, aquest
treball de fi de grau tracta d’un programa d’intervenció en un xiquet amb TEA en el context
escolar. El xiquet s’ubicaria dins del “grup actiu però estrany”, ja que realitza aproximacions
actives a altres persones, normalment als seus cuidadors més que als seus companys, però ho fa
de forma unidireccional, per a demanar alguna cosa o continuar una i altra vegada amb les coses
que li interessen. Com que en les relacions socials s’estableix un procés recíproc que contribueix
al desenvolupament cognitiu i social dels xiquets, el treball s’enfoca cap a una metodologia
denominada “Cercle d’amics”. Mitjançant un sociograma realitzat dues vegades en l’aula del nen
(abans i després de la intervenció), en comparar el pre-test amb el post-test, s’observa que el
mètode ha sigut efectiu, ja que el nen obté millors puntuacions sociomètriques. Així, es conclou
que, després dels resultats obtinguts, ha hagut una millora de la inclusió del xiquet estudiat i el
“cercle d’amics” ha sigut un mètode efectiu en aquest cas. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess