Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorReverter Bañón, Sonia
dc.contributor.authorMartí Centelles, Sonia
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Filosofia i Sociologia
dc.date.accessioned2015-09-28T09:59:34Z
dc.date.available2015-09-28T09:59:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/134365
dc.descriptionTreball Final de Grau en Humanitats: Estudis Interculturals. Codi: HU1036. Curs: 2014/2015ca_CA
dc.description.abstractL’obra de Cèlia Amorós, filòsofa valenciana, és molt àmplia i tracta temes diferents. En aquest treball s’ha centrat l’atenció en els seus estudis feministes i en particular en tres blocs temàtics que s’han considerat de certa importància. En primer lloc, aquesta autora situa el naixement del feminisme durant la Il·lustració com a moviment en contra del projecte il·lustrat que deixà de banda les dones, no les inclogué en la ciutadania, i les marginà a l’àmbit privat baix el control dels homes. Així, es fa un estudi sobre aquest projecte i les contradiccions que hi amagava i també sobre la crítica que aquesta autora fa sobre aqueta etapa. En segon lloc, Amorós proposa el feminisme filosòfic com a ferramenta críticahermenèutica per trobar els errors i encerts de la Il·lustració i reescriure de nou aquells conceptes que no incloïen les dones. De manera que es fa un recorregut pels diferents feminismes més importants que hi ha hagut a Occident i s’afegeix la crítica que l’autora hi fa a aquests feminismes per poder posicionar la seua pròpia proposta en relació a aquests. Així, es destaquen el feminisme de la diferència i el feminisme de la igualtat com les dues grans corrents. Amorós hi critica el feminisme de la diferència i recolza el feminisme de la igualtat per enunciar el seu propi feminisme. Finalment, el tercer bloc es centra en la situació actual del feminisme, en concret a partir de la globalització. Es fa un estudi sobre què va suposar la globalització i com va afectar el canvi del paradigma industrial al paradigma tecnològic o informacionalista a les dones i a les cultures no-occidentals. Com que les dones quedaren recloses i la seua situació era encara més precària que durant la Il·lustració, Amorós proposa crear una agenda multicultural feminista en la qual totes les cultures i tots els feminismes hi conversen de manera intercultural i es pugui construir un feminisme i una història vertaderament universal.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Humanitats: Estudis Interculturalsca_CA
dc.subjectGrado en Humanidades: Estudios Interculturalesca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Humanities: Intercultural Studiesca_CA
dc.subjectAmorós, Cèliaca_CA
dc.subjectFeminismoca_CA
dc.subjectFilosofíaca_CA
dc.subject.otherFeminisme i filosofiaca_CA
dc.titleUna mirada a la filosofía de Cèlia Amorósca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain