Anàlisi de contes tradicionals i aplicació didàctica amb noves tecnologies
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Anàlisi de contes tradicionals i aplicació didàctica amb noves tecnologiesAutoría
Tutor/Supervisor
Adell Segura, JordiTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-07-10Editor
Universitat Jaume IResumen
La Literatura Infantil i Juvenil (LIJ) sembla que està perdent força i que la majoria dels joves de hui dia només llegeixen per obligació a l’escola o institut. Aquesta falta d’interès per la lectura ve potenciada pel ... [+]
La Literatura Infantil i Juvenil (LIJ) sembla que està perdent força i que la majoria dels joves de hui dia només llegeixen per obligació a l’escola o institut. Aquesta falta d’interès per la lectura ve potenciada pel fet d’imposar un mínim de lectures a l’any sense donar cap altra explicació que no siga que llegir és beneficiós per a enriquir-nos. D’altra banda, trobem que allò que abans era una forma de crear el teu món fantàstic, ara està atrofiat, ja que la televisió, els ordinadors, mòbils i la resta d’aparells electrònics d’aquest tipus ja proporcionen un univers propi on no cal que la persona desenvolupe la seua imaginació. Amb la intenció de trencar amb aquest hàbit estès en l’actualitat i de millorar l’interès dels joves per aquesta literatura, el nostre treball busca analitzar contes tradicionals amb l’ajuda de les noves tecnologies, a fi de trobar tots els elements que possibiliten el desenvolupament de la història i alhora trencar amb la visió que es té de les noves tecnologies com a element lúdic, veient que també són útils en el món de l’educació. D’aquesta forma, esperem passar d’una successió de paraules que desperten poc o gens d’interès en els alumnes, a un conjunt d’elements comuns a totes les històries on els xiquets puguen entendre el motiu pel qual cada personatge es comporta com es comporta. Sense aquests coneixements, en molts casos, totes aquestes “«historias auténticas» no serán para él más que largas cadenas verbales (…) (Rodari, 1983).” [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: