Now showing items 1-13 of 13

    • openAccess   Ausencias invisibles. Mujeres artistas en las ferias de arte contemporáneo 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere (2018)
      La naturalidad con la que se asume la ausencia de las mujeres en la cultura supone una doble discriminación. Sus creaciones son invisibilizadas en las ferias de arte contemporáneo y dichas ausencias a su vez resultan ...
    • openAccess   Caminos para continuar el trayecto (en el Museo de Arte Contemporáneo Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés) 

      Feliu Franch, Joan Museo de Arte Contemporáneo Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC), Diputación de Castellón, Universitat Jaume I (2022-11-25)
      La capacidad transformadora de un museo precisa que acepte su naturaleza política y responda a los retos que enfrenta su comunidad. Las instituciones culturales no pueden desligar sus valores de lo que exhiben o comunican. ...
    • openAccess   El patrimonio olvidado: la conservación de la cerámica arquitectónica y su uso turístico 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (1998)
    • openAccess   El realismo costumbrista en la cerámica de Antonio Peyró 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (1995)
    • openAccess   En torno a la consideración científica de la alquimia 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2010)
    • openAccess   La astrología y la astronomía en el arte. Referencias bibliográficas 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (1996)
    • openAccess   La ceràmica com a mitjà creatiu contemporani 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2008)
      L’article pretén reflexionar sobre la creació artística ceràmica i la seua consideració en el panorama artístic contemporani. La ceràmica com a mitjà creatiu ha tingut un tractament desigual per part dels artistes i els ...
    • openAccess   La cerámica en la carrera de Indias, 1800-1820 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2002)
      La baixada deis nivells productius i de l’exportació de pisa sevillana al començament del segle XIX sempre s’havia justificat per la incorporació de la competència valenciana, i al seu torn, esta naixent via de comercialització ...
    • openAccess   Mans i màquines. Apunts ceràmics 

      Caballero Guiral, Juncal; Torrent, Rosalía; Feliu Franch, Joan; Rambla Zaragozá, Wenceslao Publicacions de la Universitat Jaume I (2022)
      Diverses i molt diferents obres, sempre vinculades amb el material de la terra, conformen la nova proposta de la Galeria Octubre de la Universitat Jaume I. Aquesta obra recull les peces, cedides pel Museu del Taulell d'Onda, ...
    • openAccess   Miau Fanzara. Un arañazo al destino 

      Feliu Franch, Joan Museu d'Art Contemporani Vicente Aguilera Cerní; Diputació de Castelló; Universitat Jaume I (2017)
      Fanzara es un fenómeno internacional gracias al MIAU, el Museo Inacabado de Arte Urbano, que ha provocado que deje de ser una tranquila localidad de Castellón y se convierta en una gran exposición al aire libre en la que ...
    • openAccess   Octubre miola: el museu inacabat d’art urbà de Fanzara 

      Feliu Franch, Joan; Caballero Guiral, Juncal Publicacions de la Universitat Jaume I (2024)
      "Había una vez, en un pequeño pueblo de Castellón rodeado de un bellísimo paisaje natural, un Museo Inacabado de Arte Urbano, el MIAU de Fanzara.” Acoger, en un espacio expositivo como la Galeria Octubre de la Universitat ...
    • openAccess   Presentación dossier: Cerámica, negocio y arte 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2002)
    • openAccess   Significados alquímicos de la iconografía cristiana 

      Feliu Franch, Joan Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2005)
      L’alquímia era l’art de les transformacions de l’ànima i com a tal no tenia perquè cenyir-se a cap forma concreta. La majoria de la iconografia alquímica utilitzava imatges bíbliques per a emmascarar un segon significat, ...