Escultors del so: creació musical col·laborativa i aprenentatge informal
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/29747
comunitat-uji-handle3:10234/162747
comunitat-uji-handle4:
TESISMetadata
Title
Escultors del so: creació musical col·laborativa i aprenentatge informalAuthor (s)
Responsible entity
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate of defense
2014-12-16Publisher
Universitat Jaume ISubject
Keywords
Pages
413 p.;Abstract
Al s. XXI l’escola necessita amb urgència transformacions en profunditat que ens
permeten adaptar-la a les necessitats que la societat en general i el nostre alumnat
en particular reclamen. A l'aula, l’educació ... [+]
Al s. XXI l’escola necessita amb urgència transformacions en profunditat que ens
permeten adaptar-la a les necessitats que la societat en general i el nostre alumnat
en particular reclamen. A l'aula, l’educació musical respon en el moment present a
models que res tenen a veure amb les maneres de fer música que trobem fora de
l’escola.
Les noves revolucions tecnològiques aplicades al camp de la música han permès
emergir amb força altres formes de fer i de col·laborar que ofereixen una nova
cartografia de l’aprenentatge musical en totes les seues dimensions.
Per aquest motiu, aquest estudi, amb una metodologia etnogràfica, situa el focus
en les pràctiques col·laboratives en la creació musical que s’ubiquen en el context
informal i que són desenvolupades per músics sense formació musical acadèmica.
Els resultats de l’estudi ens mostren algunes de les claus que haurem de tenir en
compte a l’hora de transformar i adaptar les pràctiques musicals que habiten les
nostres aules cap a contextos més permeables entre l’escola i la societat amb
la qual conviu, afavorint i potenciant uns aprenentatges musicals més creatius i
col·laboratius. [-]
Twenty first century School urgently needs profound transformations that allow
teachers to adapt the school to the needs that our students and the society in general
are claiming.
Musical education is now using ... [+]
Twenty first century School urgently needs profound transformations that allow
teachers to adapt the school to the needs that our students and the society in general
are claiming.
Musical education is now using models that have nothing to do with the ways of
doing music that we can find outside of the school. The new technological revolution
applied to the field of music has allowed other ways of doing music to strongly emerge
that collectively offer a new cartography of musical learning in all its dimensions.
It is for that reason that this study, through an ethnographic methodology, focuses on
the collaborative practices in music creation occurring in informal contexts and that
are developed by musicians without formal musical training.
The results of this study show some guidelines that have to be taken into account
in order to transform and to adapt the musical practices in our classrooms towards
more permeable contexts between school and society by encouraging and fostering
collaborative and creative musical learning. [-]
En el s. XXI la escuela necesita con urgencia transformaciones en profundidad
que nos permitan adaptarla a las demandas que la sociedad en general y nuestro
alumnado en particular reclaman. En el aula, la educación ... [+]
En el s. XXI la escuela necesita con urgencia transformaciones en profundidad
que nos permitan adaptarla a las demandas que la sociedad en general y nuestro
alumnado en particular reclaman. En el aula, la educación musical responde en el
momento presente a modelos que nada tienen que ver con las maneras de hacer
música que encontramos fuera de la escuela.
Las nuevas revoluciones tecnológicas aplicadas al campo de la música han permitido
emerger con fuerza otras formas de hacer y de colaborar que ofrecen una nueva
cartografía del aprendizaje musical en todas sus dimensiones.
Por este motivo, este estudio, con una metodología etnográfica, sitúa el foco en las
prácticas colaborativas en la creación musical que se ubican en el contexto informal
y que son desarrolladas por músicos sin formación musical académica.
Los resultados del estudio nos muestran algunas de las claves que deberemos tener
en cuenta a la hora de transformar y adaptar las prácticas musicales que habitan
nuestras aulas hacia contextos más permeables entre la escuela y la sociedad
con la que convive, favoreciendo y potenciando unos aprendizajes musicales más
creativos y colaborativos. [-]
Rights
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Creación y co-creación musical: ¿Quién es quién en las músicas de masas?
Faure-Carvallo, Adrien; Polo Pujadas, Magda; gustems, josep Publicacions de la Universitat Jaume I (2021)Los avances tecnológicos de las últimas décadas han transformado las músicas populares-urbanas a casi todos sus niveles. Los cambios experimentados desde la grabación hasta la distribución musical e, incluso, en los hábitos ... -
Elite Musicians: More Than a Physical Training
Vernia Carrasco, Ana M. Centro de Estudios e Investigaciones para el Desarrollo Docente CENID A.C. (2021)Musical activity can generate various responses, depending on whether the one listening to music is a musician or not. Recent studies p roved that brain activity is higher in an active musician, ... -
Instruments masculinitzats i feminitzats: la perpetuació del patriarcat musical
Madueño Pallarés, Héctor Universitat Jaume I (2018-10-25)La relació entre els estereotips de gènere i l’elecció d’instrument musical ha sigut estudiada des de finals dels anys 70 (Abeles i Porter, 1978; Delzell i Leppla, 1992). Els estereotips de gènere son un punt bàsic a la ...