The influence of new marketing approaches on the export performance of Spanish firms
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TESISMetadata
Title
The influence of new marketing approaches on the export performance of Spanish firmsAuthor (s)
Doctoral Studies
Programa de Doctorat en Economia i EmpresaResponsible entity
Universitat Jaume I. Escola de DoctoratDate of defense
2018-10-03Publisher
Universitat Jaume ISubject
Keywords
Pages
292 p.;Abstract
This thesis pretends to determine the variables that have an influence on the export performance of Spanish companies in the fashion sector. To do so, a special attention has been paid to new marketing approaches, ... [+]
This thesis pretends to determine the variables that have an influence on the export performance of Spanish companies in the fashion sector. To do so, a special attention has been paid to new marketing approaches, considering the trends related to relationship marketing and new technologies. The result is the EMSP model of internationalization. [-]
Esta tesis pretende determinar las variables que afectan al rendimiento de las exportaciones en las empresas españolas del sector de la moda. Para ello, se ha prestado especial atención a los nuevos enfoques de ... [+]
Esta tesis pretende determinar las variables que afectan al rendimiento de las exportaciones en las empresas españolas del sector de la moda. Para ello, se ha prestado especial atención a los nuevos enfoques de marketing, considerando las tendencias asociadas al marketing relacional y a las nuevas tecnologías. El resultado es el modelo EMSP de internacionalización. [-]
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