Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor.authorBurgos Ramírez, Enric Antoni
dc.date.accessioned2017-09-29T12:45:14Z
dc.date.accessioned2024-04-29T12:17:12Z
dc.date.available2017-09-29T12:45:14Z
dc.date.available2024-04-29T12:17:12Z
dc.date.issued2017-07-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/406142
dc.description.abstractLa present tesi doctoral investiga fins a quin punt els plantejaments de Stanley Cavell sobre el cinema poden preservar la seua vigència en l'actual context de digitalització. Així, avaluem les condicions sota les quals la concepció ontològica del mitjà cinematogràfic que manté l'autor resulta aplicable en el nou escenari. Per altra banda, mitjançant l'estudi de Los idiotas (Dogme#2. Idioterne, Lars von Trier, 1998), posem a prova el procediment cavellià de lectura de pel·lícules i el complementem amb l'anàlisi formal i l'atenció al procés de realització. En última instància, la nostra tesi es proposa defensar que el film Los idiotas i el projecte creatiu en què queda emmarcat suposen un intent modernista de reivindicació de la base física del cinema que pretén la recuperació (cinematogràfica) de l'escepticisme en temps digitals i que reclama l'atenció als aspectes formals del film en tant que via fonamental per a articular la seua resposta.en_US
dc.description.abstractThe current doctoral thesis investigates to what extent Stanley Cavell's approach to cinema keeps its validity in the contemporary context of digitalization. In this sense, we evaluate the conditions under which the author's ontological conception of the medium happens to be applicable to the new stage. On the other hand, through the study of The Idiots (Dogme#2. Idioterne, Lars von Trier, 1998), we put Cavellian reading of films to the test and complement it with formal analysis and attention to the filmmaking process. Ultimately, our thesis tries to defend that The Idiots and the creative project in which it is framed constitute a modernist attempt to reclaim the cinema's physical basis which aspires to the recovery from (cinematographic) skepticism in the digital age and that calls for formal aspects of film as a key way to articulate its response.en_US
dc.format.extent564 p.en_US
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocaten_US
dc.publisherUniversitat Jaume I
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectLos idiotasen_US
dc.subjectStanley Cavellen_US
dc.subjectDogma 95en_US
dc.subjectEscepticismeen_US
dc.subjectLars von Trieren_US
dc.subjectModernismeen_US
dc.subject.otherArts, Humanitats i Llengüesen_US
dc.titleAmenaces i impulsos de l'escepticisme modern en el cinema de canvi de segle. Una lectura en clau cavelliana del Projecte idiota de Lars von Trieren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/14021.2017.358382en_US
dc.subject.udc1en_US
dc.subject.udc77en_US
dc.contributor.directorPalao Errando, José Antonio
dc.contributor.directorGarcía Catalán, Shaila
dc.rights.licenseL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.contributor.authorsendemailtrueen_US
dc.embargo.termscapen_US
dc.identifier.pdfhttp://mediaserver.csuc.cat/tdx/documents/23/26/58/23265837250096238962987056809747032024/


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem