Els nous formats de tertúlies televisives: el cas de "La Sexta noche"
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/97622
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Els nous formats de tertúlies televisives: el cas de "La Sexta noche"Author (s)
Tutor/Supervisor
Casero Ripollés, AndreuTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la ComunicacióDate
2014-06-02Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Les tertúlies han agafat especial rellevància com a espais de debat públic en les
televisions generalistes. En aquest sentit, aquest article estudia el model que
proposa «La Sexta Noche», un dels principals programes ... [+]
Les tertúlies han agafat especial rellevància com a espais de debat públic en les
televisions generalistes. En aquest sentit, aquest article estudia el model que
proposa «La Sexta Noche», un dels principals programes d’aquest àmbit que
s’emet en l’actualitat. Per esclarir quin model proposa, aquest treball analitza el
tractament de l’agenda temàtica que porta a terme aquest espai d’opinió i els
discursos dels seus tertulians col·laboradors. Per aquesta raó, l’estudi d’aquest
article combina un anàlisi de continguts quantitatiu amb un anàlisi del discurs
qualitatiu; un anàlisi metodològic mixt que s’ajusta a les necessitats del treball.
Per un costat s’analitzen quins són els temes amb major i menor pes dins del
programa, prenent atenció als criteris de selecció informatius. Tanmateix, es
desglossen les intervencions dels tertulians, cercant les estratègies del discurs
més utilitzades i la posició defensada per cada col·laborador. Els resultats de la
investigació mostren que la selecció temàtica del programa s’ajusta als criteris
tradicionals de selecció periodística, per una banda, i que els tertulians
participants d’aquestos espais d’opinió utilitzen, principalment, les estratègies
discursives de la citació de dades numèriques i la desqualificació personal per
articular les seues intervencions i convèncer a l’audiència. [-]
Recently, the talk shows, which are seen more as a debate show among several guests in our country, have turned into programs of public debate in general-interest televisions. In this way, this article studies the ... [+]
Recently, the talk shows, which are seen more as a debate show among several guests in our country, have turned into programs of public debate in general-interest televisions. In this way, this article studies the model proposed by “La
Sexta Noche”, one of the most representative programs of this field broadcasted
now. In order to explain the model proposed this work analyses not only how this
opinion program deal with its themed agenda but also their members’ speeches.
For this reason, the study of this article combines an analysis of the quantitative
contents with an analysis of the qualitative speech, which is a mixed
methodological analysis that comes to terms with the needs of the work. On the
one hand, the matter the most and the least important of the program is
analyzed by paying attention to informative selection criteria. On the other hand,
the members’ interventions are broken down to search for the strategies of the
speech the most used and the position defended by each member. Investigation
results show a) that themed selection of the program fit in with the traditional
standards of journalistic selection and b) that members of these kind of programs
mainly use as strategies of the discourse the quotation of numerical data and the
attack against others in order to participate in or persuade the audience. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Periodisme. Codi: PE0932 Curs acadèmic 2013-2014
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- Grau en Periodisme [580]
The following license files are associated with this item: