An Instructional Model for Guilding Reflection and Research in the Classroom: The Educational Situation Quality Model
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8034
comunitat-uji-handle3:10234/8637
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
An Instructional Model for Guilding Reflection and Research in the Classroom: The Educational Situation Quality ModelAuthor (s)
Date
2013Publisher
Education & Psychology I+D+i. Universidad de Almería. Servicio de PublicacionesISSN
1696-2095Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/new/index.php?n=29Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
The purpose of this work is to present an instructional model entitled the "Modelo de Calidad de Situacion Educativa" (MCSE) and how teachers can use it to reflect and investigate in a formal educational setting. It ... [+]
The purpose of this work is to present an instructional model entitled the "Modelo de Calidad de Situacion Educativa" (MCSE) and how teachers can use it to reflect and investigate in a formal educational setting. It is a theoretical framework which treat to explain the functioning of an educational setting by organizing and relating the most important variables which according to the literature contribute to student learning. There are scarce educational setting model that provide a methodological way to investigate in the educational setting, however, the MCSE, besides to be a conceptual model, offers a methodology and instruments to obtain data in order to improve the teaching/learning process and academic achievement. Hence, the main objective of this tool is to guide the research conducted by teachers in the classroom and encourage them to investigate in the educational setting context. In this work, characteristics and functioning of the model are explained; moreover instructions and measure instruments are offered in order to be used by any teacher interested in improving the quality of student learning and achievement. [-]
El objetivo de este trabajo es de presentar un modelo de instrucción tituló " a Modelo de Calidad de Situacion Educativa " (MCSE) y como los profesores pueden usarlo para reflejar e investigar en un ajuste formal ... [+]
El objetivo de este trabajo es de presentar un modelo de instrucción tituló " a Modelo de Calidad de Situacion Educativa " (MCSE) y como los profesores pueden usarlo para reflejar e investigar en un ajuste formal educativo. Esto es un marco teórico que tratan para explicar el funcionamiento de un ajuste educativo por organizando y relacionando las variables más importantes que según el aporte a de la literatura del estudio de estudiante. Hay modelo de ajuste escaso educativo que proporciona un modo metodológico de investigar en el ajuste educativo, sin embargo, el MCSE, además para ser un modelo conceptual, ofrece una metodología e instrumentos para obtener datos para mejorar la enseñanza/proceso de aprendizaje y el logro académico. De ahí, el objetivo principal de este instrumento es dirigir la investigación conducida por profesores en el aula y animarlos a investigar en el contexto de ajuste educativo. Con este trabajo, características y funcionamiento del modelo son explicados; además ofrecen instrucciones e instrumentos de medida para ser usado por cualquier profesor interesado en el mejoramiento de la calidad de estudio de estudiante y logro. [-]
Is part of
Electronic journal of research in educational psychology, 2013, vol. 11 (1) , núm. 29Rights
© Education & Psychology I+D+i and Editorial EOS (Spain)
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PSI_Articles [588]