Relació entre l'autoconcepte i el rendiment acadèmic. Programa: Autoestima't
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Relació entre l'autoconcepte i el rendiment acadèmic. Programa: Autoestima'tAutoria
Tutor/Supervisor
Sidro Tirado, José Juan; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2013Editor
Universitat Jaume IResum
The aim of this work is to confirm whether the students' self-concept affects their academic performance. The study was conducted at the Secondary School Vicent Castell i Domènech which is located in Castellón de la ... [+]
The aim of this work is to confirm whether the students' self-concept affects their academic performance. The study was conducted at the Secondary School Vicent Castell i Domènech which is located in Castellón de la Plana, specifically, it has been carried out with the 26 students in the class of 1st ESO B. In order to obtain information we have used: the Self-concept Method 5 test, the General Intelligence Factor test and the students’ end-of-year marks. The results obtained have verified the hypothesis, that is to say, a positive influence on the concept leads to a high academic performance. Consequently, a negative self-concept leads to a lower academic performance lower. Finally, we have developed a program called “Autoestima't” in order to work on the self-esteem and self-conception of the students in this group. [-]
L’objectiu d’aquest treball es comprovar si l’autoconcepte de l’alumnat influeix sobre el seu rendiment acadèmic. L’estudi s’ha portat a terme a l’Institut d’Educació Secundària Vicent Castell i Domènech de la ciutat ... [+]
L’objectiu d’aquest treball es comprovar si l’autoconcepte de l’alumnat influeix sobre el seu rendiment acadèmic. L’estudi s’ha portat a terme a l’Institut d’Educació Secundària Vicent Castell i Domènech de la ciutat de Castelló de la Plana, concretament amb els 26 estudiants de l’aula de 1r d’ESO B. Per obtenir informació hem utilitat: el test Autoconcepte Forma 5, el test Intel·ligència General Factorial i les notes finals de curs de l’alumnat. Els resultat obtinguts han verificat la hipòtesi, és a dir, un autoconcepte positiu influeix en la possessió d’un rendiment acadèmic alt i un autoconcepte negatiu en un rendiment acadèmic més baix. Finalment s’ha elaborat un programa, anomenat Autoestima’t, per a treballar l’autoestima i l’autoconcepte de l’alumnat d’aquesta aula. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball de Fi de Màster de Psicopedagogia. Curs 2012/2013
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: