Listar Departament: Educació por idioma "cat"
-
Action research as a school-based strategy in intercultural professional development for teachers
Elsevier (2011)Teacher professional development is a key factor for transforming professional and school culture. This article describes a case study undertaken in a Spanish school during the 2007–2008 academic year. Our aim is to explain ... -
Actualitat de les propostes de lectura de “Mujeres Libres”: accions concretes en projectes d´innovació educativa en la formació inicial de mestres al segle XXI
(2016-11)El reconeixement de l'acció educativa del professorat que ens va precedir és un tema molt important en la formació inicial de l'estudiantat de Mestre-a. El propòsit de la comunicació és compartir l'experiència que, al ... -
Al voltant de "L'acció cultura l per a la llibertat i altres escrits"
Edicions del CREC (2011)Els textos que recull aquest llibre, com ens explica el mateix Paulo Freire (1921-1997), van ésser redactats amb la intenció de provocar una discussió, amb la intenció d'aprofundir i reflexionar. Perquè eren textos preparats, ... -
Aprendre cooperant per aprendre a cooperar
Àrees de Didàctiques Específiques de la Universitat Rovira i Virgil (2009)L’aprenentatge cooperatiu és primàriament un canvi en l’estructura de la meta, fomentant la interdependència dels objectius entre els membres del grup, però també implica canvis en els altres elements que componen l’estructura ... -
Un atles de material pedagògic i un museu pedagògic per a la innovació educativa. L’experiència del museu pedagògic de Castelló i del projecte «El museu és una escola» de la UDL
Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (2022-01)En este artículo mostramos cómo el tratamiento de un material que forma parte del archivo del Museo Pedagógico de Castellón (MPdC) devino clave para iniciar un proceso de búsqueda e investigación del material pedagógico ... -
El barret de copa alta on tot és possible: una experiència de diaris dialògics en l’aula virtual en la formació de mestres
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2011)L’aula virtual és l’entorn virtual d’ensenyament/aprenentatge de la Universitat Jaume I (UJI). Dóna suport complementari a les classes presencials. Es basa en el programari lliure Moodle i està integrada a la base de dades ... -
Brevedad literal
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
El Cano d'Alginet, un patrimoni civil desconegut
Ajuntament d'Alginet (2010)El Cano d'Alginet que és el que ens ocupa, i va ser durant segles una de les obres principals del nostre patrimoni civil -l'altra seria, i molt més antiga la séquia d'Alèdua- va ser construït al llarg de 1780 i va costar ... -
Carles Salvador i Gimeno. Escriptor de l’any 2015
Institut d'Estudis Catalans (2016) -
Com motivar l’alumnat de l’ESO a través de l’àrea de música? La formació corporal com a recurs didàctic
Societat Valenciana de Psicologia (2017)Es presenta una proposta didàctica que pretén oferir, a l’alumnat d’ensenyament secundari obligatori, una educació i una formació corporal bàsiques, a través de l’àrea de música. La finalitat és realitzar una recerca que ... -
Comprensió de la informació i coneixement des de la perspectiva constructivista
Universitat de València. Servei de publicacions (1994)Per realitzar una aproximació costructivista a ña didàctica de la llengua, considerem que la nostra opció curricualr ha d'anar unida a la perspectiva de l'opció crítica, on el currículum s'entén com una construcció històrica ... -
Construint l'escola entre tots
Universitat Jaume I (2005) -
Conversaçiones de Música a finals del segle XVI: el cas de l’acadèmia de Joan de Borja i Castro
Universitat de València (2017)Aquest article s’insereix dins del conjunt d’investigacions sobre la Cort dels Habsburgs. L’estudi de les acadèmies musicals és poc conegut. A partir d’algunes investigacions sobre acadèmies literàries, l’article focalitzarà ... -
De l'educació permanent a la formació dels docents passant per l'educació d'adults
Diputació de València. Centre de Recursos i Educació Contínua (2008)En el moment actual estem vivent en una societat globalitzada, que ha fet que les polítiques i les institucions tradicionals no donen resposta a les necessitats actuals. La nova societat del coneixement presenta beneficis: ... -
De la parla per escriure textos en les primeres edats, o la boira és un núvol que toca terra
Àrees de Didàctiques Especifiques de la Universitat Rovira i Virgili Moviment de Renovació Pedagògica del Camp de Tarragona (2009)L’interès per l’alfabetització en les primeres edats no decau malgrat els avenços dels materials audiovisuals i les tecnologies de la informació, que aparentment es re- colzen sobre altres tipus de suports i elements ... -
Del Motu Proprio al Concili Vaticà II : un recorregut per la música sagrada del segle XX
Associació Valenciana de Musicologia (2013)The Motu proprio of 1903, has not only normative, but the means proposed to be the basis of this statement, and where to find all faithful and celebrants, a meeting point for liturgical music: the Scholae Cantorum. Pedrell ... -
Didàctica de la llengua i ideologia
Universitat de València. Servei de publicacions (1999)L'objecte central de la Didàctica de la Llengua, segons Camps (1993), és l'espai d'interacció entre pràctiques pedagògiques i processos d'aprenentatge d'una materia específica que és la llengua. I defensa que el punt de ... -
La dramatització històrica en la formación inicial de mestres
Centre d'Estudis Vall de Segó (2017)La dramatització històrica és un recurs d’innovació educativa que té capacitat per generar un treball cooperatiu i de participació activa dins de l’aula, vàlid per qualsevol etapa educativa, que permet incidir en el procés ... -
Educació en Mitjans. Educació per a una ciutadania crítica i activa
AulaMèdia 236 (2008)Estem vivint en la anomenada societat de la informació. Com explica Manuel Castells, en aquest nou paradigma la generació, el processament i la transmissió d’informació es converteixen en les fonts fonamentals de la ... -
Els dons de l’educació: dels altres, del regal de la cultura i d’una missió de salvació
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2008)Activar el desig d’educar, seduir el nostre alumnat per a recuperar el plaer d’aprendre en la societat de la informació i de la cultura audiovisual només es pot aconseguir aprofitant els recursos de la cultura de la ...