Relat autobiogràfic: la pedagogia de les emocions a l’educació infantil
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/77106
REVISTESMetadata
Title
Relat autobiogràfic: la pedagogia de les emocions a l’educació infantilAuthor (s)
Date
2011Publisher
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Bibliographic citation
Montserrat Ferrer, Diana .Relat autobiogràfic: la pedagogia de les emocions a l’educació infantil .Fòrum de recerca, 2011, núm. 16, p.135-146Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Educació emocional | Educació Infantil | Metodologia autobiogràfica-narrativa | Desenvolupament personal | Creixement personal
Abstract
Dels 0 als 6 anys els infants ja consoliden els primers aprenentatges,
sent l’educació emocional d’aquesta etapa la base per al seu
desenvolupament futur. Per tant, l’educació emocional del mestre té una
influència ... [+]
Dels 0 als 6 anys els infants ja consoliden els primers aprenentatges,
sent l’educació emocional d’aquesta etapa la base per al seu
desenvolupament futur. Per tant, l’educació emocional del mestre té una
influència directa en el seu propi benestar i en el benestar del seu
alumnat. Aquest article exposa la investigació que ha dut a terme l’autora
per indagar en com cultivar la seua pròpia competència emocional i,
d’aquesta manera, poder conèixer la seua identitat i la del seu alumnat.
Així doncs, la investigadora inicia un treball d’autoconeixement personal
per indagar sobre com l’autoformació en educació emocional influeix en
la pròpia construcció d’identitats i en la seua actuació docent i com d’ací
es deriven actuacions pedagògiques i noves propostes formatives. Per tal
fi empra la metodologia autobiogràfica narrativa junt a una sèrie de
tècniques com la respiració, la meditació i el Reiki que li permeten
l’autoconeixement i d’una sèrie d’estratègies com el diari d’aula, els
biogrames i les fotos que li permeten recollir el treball d’introspecció
realitzat i valorar finalment com influeix en la seua identitat i actuació
docent. [-]
Description
Setzenes Jornades de Foment de la Investigació (Any 2011)
Is part of
Fòrum de recerca nº 16,2011Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess