Mostrar el registro sencillo del ítem
Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadora
dc.contributor.author | Zafón Celades, Tamara | |
dc.contributor.author | Ballester Serrano, Amanda | |
dc.date.accessioned | 2013-12-03T16:26:39Z | |
dc.date.available | 2013-12-03T16:26:39Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Zafón Celades, Tamara; Ballester Serrano, Amanda. Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadora. Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.973-986 | ca_CA |
dc.identifier.issn | 1139-5486 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/77067 | |
dc.description | Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012) | ca_CA |
dc.description.abstract | Les Habilitats Socials cobren especial rellevància en diferents àmbits per l'existència de relacions entre la competència social en els joves i el posterior funcionament social, acadèmic i psicològic. Bandura (1976) remarca en la seva Teoria de l'Aprenentatge Social que les habilitats socials s'adquireixen mitjançant reforçament positiu i directe de les habilitats, mitjançant aprenentatge vicari u observacional, mitjançant retroalimentació interpersonal i mitjançant el desenvolupament d'expectatives cognitives respecte a les situacions interpersonals. Veient la importància d'aquestes amb els joves en l'àmbit escolar, l'objectiu de la nostra comunicació és mostrar l'anàlisi realitzada a professors de l'IES El Caminàs de Castelló, a través d'un qüestonari elaborat per estudiants de Psicopedagogia de la Universitat Jaume I que recull informació sobre les HHSS a l'aula i les debilitats i fortaleses que, en la seva opinió, existeixen en aquest centre. L'anàlisi descriptiva es va dur a terme a través del sps.18 els resultats del qual ens indiquen que existeixen necessitats en relació a les HHSS de l'alumnat i els recursos perquè el professorat les pugui treballar. Així, proposem un projecte d'intervenció amb l'objectiu de formar a l'alumnat de primer cicle de la E.S.O en les HHSS per a la millora, tant a nivell personal com a comunitari i aconseguir posar en pràctica els coneixements adquirits en tots els àmbits de la vida. Autoconeixement, comunicació i resolució de conflictes són tres grans blocs que formen el projecte. S'aplica al llarg de tot un curs lectiu: primer trimestre per a la formació docent a l'àrea de les HHSS, segon trimestre destinat al treball dels tutors amb el seu alumnat en l'hora de tutoria mitjançant la realització d'activitats cooperatives i tècniques d'entrenament i tercer trimestre per avaluar el programa per part de tots els agents implicats. | ca_CA |
dc.format.extent | 14 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Fòrum de recerca nº 17,2012 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Filosofía | ca_CA |
dc.subject | Philosophy | ca_CA |
dc.subject | Philosophie | ca_CA |
dc.subject | History | ca_CA |
dc.subject | Histoire | ca_CA |
dc.subject | Historia | ca_CA |
dc.subject | Ciències de la comunicació | ca_CA |
dc.subject | Communication Sciences | ca_CA |
dc.subject | Sciences de la Communication | ca_CA |
dc.subject | Ciencias de la comunicación | ca_CA |
dc.subject | Filología | ca_CA |
dc.subject | Philologie | ca_CA |
dc.subject | Philology | ca_CA |
dc.subject | Traducció i Interpretació | ca_CA |
dc.subject | Translation and Interpretation | ca_CA |
dc.subject | Traduction et interprétation | ca_CA |
dc.subject | Traducción e Interpretación | ca_CA |
dc.subject | Anàlisi | ca_CA |
dc.subject | Qüestionari | ca_CA |
dc.subject | Habilitats socials | ca_CA |
dc.subject | Necessitats | ca_CA |
dc.subject | Alumnat | ca_CA |
dc.subject | Secundària | ca_CA |
dc.subject | Professorat | ca_CA |
dc.subject | Convivencia | ca_CA |
dc.subject | Innovació i prevenció | ca_CA |
dc.title | Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadora | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2012.17.63 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |