L’aprenentatge cooperatiu a l’aula
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadades
Títol
L’aprenentatge cooperatiu a l’aulaAutoria
Data de publicació
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliogràfica
Clavell Rodríguez, Rosella.L’aprenentatge cooperatiu a l’aula.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.1019-1034Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Aprenentatge cooperatiu | Formació professorat | Estratègies | Escola inclusiva
Resum
«Si tuviese que reducir toda la psicología educativa a un solo
principio, enunciaría este: El factor más importante que influye en el
aprendizaje es lo que el alumno ya sabe. Averígüese esto y enséñese
consecu ... [+]
«Si tuviese que reducir toda la psicología educativa a un solo
principio, enunciaría este: El factor más importante que influye en el
aprendizaje es lo que el alumno ya sabe. Averígüese esto y enséñese
consecuentemente» (Ausubel 1983). Partint d’aquesta cita, tots els
docents hem de tindre present que dia rere dia desenvolupem una labor
que marca als nens que tenim al nostre càrrec, per tant hem de ser ben
constants a l’hora de realitzar la tasca educativa. El mestres sols som
l’andamiatge que hi ha entre els coneixements existents i els nous
coneixements (Bruner, 1987). Però si sols som l’andamiatge, aquest ha de
ser individual o col·lectiu?...
L’andamiatge entre els coneixements mai pot ser individual, ja que sinó
estem creant un sistema educatiu competitiu i segregant als alumnes
amb algun tipus de dificultat, i això no és el que marca la llei (LOE 2/06 del
3 de maig), en la que els seus tres principis bàsics són: proporcionar una
educació de qualitat per a tots els ciutadans/es, que tots els components
de la comunitat educativa participen activament en la vida de l’escola i un
compromís decidit amb els objectius educatius de la Unió Europea.
Així que, per no caure en un sistema educatiu competitiu ni en la
segregació partim de la base de l’escola inclusiva en que el cada membre
participa activament, aprenent i donant a aprendre a la resta d’ells. Per
això, cal tindre present que hem de fomentar un aprenentatge cooperatiu
a les escola, ja que és el lligam més pròxim per aconseguir eixa escola en
que tots participem activament per igual.
Per tant, el present treball d’investigació tracta de donar unes breus
pautes per als professors per a poder portar a terme un aprenentatge
significatiu inclòs dintre del currículum ordinari, és a dir immers dintre del
aula en el dia a dia. [-]
Descripció
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicat a
Fòrum de recerca nº 17,2012Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess