Musicoteràpia amb alumnes d’Educació Especial
Impacte
Scholar |
Altres documents de l'autoria: Arnau Gregorio, Mª José; Carbonell Ruiz, María; Mancheño Ferras, Leticia
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadades
Títol
Musicoteràpia amb alumnes d’Educació EspecialData de publicació
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliogràfica
Arnau Gregorio, Mª José;Carbonell Ruiz, María; Mancheño Ferras, Leticia .Musicoteràpia amb alumnes d’Educació Especial.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.903-912Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Musicoteràpia | Educació especial | Innovació i projecte
Resum
De vegades, ens tanquem en la rutina i oblidem la quantitat de
recursos i eines que tenim al nostre abast per a millorar la tasca
educativa, fent‐la més significativa per a l’alumnat. Però en aquest cas,
cada ... [+]
De vegades, ens tanquem en la rutina i oblidem la quantitat de
recursos i eines que tenim al nostre abast per a millorar la tasca
educativa, fent‐la més significativa per a l’alumnat. Però en aquest cas,
cada idea, cada recurs, cada nova experiència ajuden als nostres alumnes
a millorar les seues competències, però de quina manera?. Proposem un
projecte educatiu dissenyat per Arnau, Carbonell i Mancheño (2012), per
a l’assignatura de “ Diseño, desarrollo e innovación del currículum”(UJI)
donant resposta a aquesta qüestió.1
Aquest projecte es va desenvolupar al col·legi públic d’Educació
Especial nº1(Castelló). Per tant, hi ha un tipus d’alumnat en concret, amb
necessitats educatives especials greus i permanents, derivades d’una
discapacitat, com ara Paràlisi Cerebral, Síndrome de Down, Síndrome de
Rett, Discapacitat Intel·lectual (moderada, greu, profunda i no
especificada), Transtorn de l’Espectre Autista i TDA‐H.
L’elecció d’aquesta temàtica va ser degut a l’interès de l’alumnat per
la música i trobar en aquest, un mitjà per afavorir la seva formació. Per tal
de dur a terme aquest projecte, vam passar un qüestionari al professorat
per veure si els interessava i quina formació tenien al respecte; format
per 11 ítems, 8 de caràcter tancat i 3 d’obert.
Després d’analitzar el qüestionari vam poder observar que el
professorat no tenia formació ni recursos per tal de dur-lo a terme. Per
tant, sense abandonar el procés d’aprenentatge per adaptar les activitats
a l’evolució dels alumnes, considerem que la primera tasca serià formar
als professionals e introduir què és la musicoteràpia, informació i
tècniques sobre com treballar amb alumnat amb patologies, la creació de
material, una posada en pràctica i una valoració respecte com anat el curs
de formació. [-]
Descripció
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicat a
Fòrum de recerca nº 17,2012Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess