L’orientació dels estudiants amb discapacitat de la Universitat Jaume I
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadatos
Título
L’orientació dels estudiants amb discapacitat de la Universitat Jaume IAutoría
Fecha de publicación
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
Garcia Molina, Irene.L’orientació dels estudiants amb discapacitat de la Universitat Jaume I .Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.815-828Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Orientació | Discapacitat | Assessorament | Centre de Recursos Educatius (CRE) | Unitat de Suport Educatiu (USE)
Resumen
L’objectiu d’aquesta investigació és conèixer la percepció que tenen
sobre l’orientació els alumnes amb discapacitat de la Universitat Jaume I
(UJI). Aquest treball, parteix d’un treball previ realitzat en el 2011 ... [+]
L’objectiu d’aquesta investigació és conèixer la percepció que tenen
sobre l’orientació els alumnes amb discapacitat de la Universitat Jaume I
(UJI). Aquest treball, parteix d’un treball previ realitzat en el 2011 per
varies estudiants entre qui es troba l’autora d’aquest estudi actual). En el
primer, es va realitzar un primer anàlisi, enfocant les dades recollides en
quatre tipus de població: alumnes amb discapacitat, professors,
companys d’alumnes amb discapacitat i personal d’administració i
serveis.
Es tracta d’un disseny de tipus descriptiu, que utilitza el mètode
d’enquesta i com a instrument el qüestionari, realitzat per les integrants
del primer estudi. A més, també s’hi afegeixen dades per mitjà de
l’entrevista a un subjecte amb discapacitat, que dóna una visió més
concreta sobre el tema a analitzar.
Els resultats, semblen indicar que la majoria dels estudiants amb
discapacitat han rebut Orientació Escolar i opinen que aquesta els ha
servit per prendre decisions futures; destaca l’orientació Informativa i
d’Assessorament, i aquella rebuda al Batxillerat; a més, destaca que la
meitat d’aquests ha buscat orientació fora del Centre Escolar. Pel que fa a
les respostes qualitatives, denoten aquest últim ítem i resolen dubtes
entorn a les respostes dicotòmiques del qüestionari. [-]
Descripción
XVII Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 17,2012Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess