Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGonell Gómez, Mireia
dc.date.accessioned2013-11-28T10:20:23Z
dc.date.available2013-11-28T10:20:23Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationGonell Gómez, Mireia.Planificació d’una Unitat Didàctica de Ciències Experimentals a partir de l’Ensenyament Protegit.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.191-208ca_CA
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/76569
dc.descriptionDissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)ca_CA
dc.description.abstractSi ens fixem amb la realitat del nostre país en els últims anys trobem un nou context sociolingüístic i sociocultural conseqüència del moviments migratoris generalitzats per la recerca de noves oportunitats. Endinsantnos en l’àmbit educatiu, parlem d’un degoteig continu d’alumnes d’origen estranger a les escoles i als instituts al llarg dels anys i també, durant el curs acadèmic. L’arribada d’aquest alumnat ha canviat la composició de les aules i, conseqüentment, la pràctica docent ha hagut d’adaptar-se a noves necessitats cada vegada més diverses. A Catalunya, davant la problemàtica que se’ls plantejava, posaren en marxa una sèrie recursos. L’aula d’acollida és, probablement d’entre les diferents actuacions, el recurs més important. Aquest espai atén l’alumnat nouvingut que fa menys de 24 mesos que s’ha incorporat al sistema educatiu català i ho fa de manera compaginada amb l’aula ordinària. Acabat aquest període, i malgrat el seus beneficis, l’alumnat s’incorpora a temps complet a l’aula ordinària. És aquí on apareixen els problemes envers l’aprenentatge de continguts curriculars en una segona llengua com és el català (L2). Així, com a part de la proposta del Programa d’Immersió Lingüística a l’Educació Secundària Obligatòria, s’introdueix l’Ensenyament Protegit (EP). L’EP és un mètode de tractament integrat de llengua i continguts que dóna resposta a la necessitat de gestionar aquesta diversitat lingüística des de les àrees no lingüístiques. L’EP proposa que els docents treballen amb el doble objectiu de fer el contingut de la seva matèria comprensible i, a la vegada, ajudar l’alumnat de L2 a desenvolupar el llenguatge acadèmic. Amb aquest treball es presenta una Unitat Didàctica de l’àrea de Ciències Experimentals a partir de l’EP per a l’Educació Secundària Obligatòria com una eina auxiliar que faciliti la incorporació dels aprenents de L2 a les aules ordinàries.ca_CA
dc.description.abstractLooking at the reality of our country in recent years are a new context and socio cultural consequence of movements widespread migration to the search for new opportunities. Endinsantnos in education , we speak of a constant trickle of pupils from foreign schools and colleges over the years and during the academic year. The arrival of these students has changed the composition of classrooms and, consequently, the teaching had to adapt to increasingly diverse needs . In Catalonia, despite the problems they face , put on set up a resource . The reception class is probably among different activities, the most important resource . This space serves new students less than 24 months that has joined the Catalan education system and does so with class collated ordinary . End of this period , and despite its benefits , students joined full time in the classroom . This is where the problems towards learning curriculum content in a second how language is Catalan (L2 ) . Thus, as part of the proposed language immersion program in ESO introduces Protected Education (EP) . The EP is a treatment method integrated language and content that responds to the need to manage this diversity linguistic from non-linguistic areas . The EP proposes that teachers work with the dual purpose of making the content of the material understandable and , in turn, help students develop L2 academic language . This paper presents a teaching unit of area Experimental Science from the EP for Secondary Education As an auxiliary tool should facilitate the incorporation of L2 learners in classrooms .ca_CA
dc.format.extent18 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca nº 17,2012ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectFilosofíaca_CA
dc.subjectPhilosophyca_CA
dc.subjectPhilosophieca_CA
dc.subjectHistoryca_CA
dc.subjectHistoireca_CA
dc.subjectHistoriaca_CA
dc.subjectCiències de la comunicacióca_CA
dc.subjectCommunication Sciencesca_CA
dc.subjectSciences de la Communicationca_CA
dc.subjectCiencias de la comunicaciónca_CA
dc.subjectFilologíaca_CA
dc.subjectPhilologieca_CA
dc.subjectPhilologyca_CA
dc.subjectTraducció i Interpretacióca_CA
dc.subjectTranslation and Interpretationca_CA
dc.subjectTraduction et interprétationca_CA
dc.subjectTraducción e Interpretaciónca_CA
dc.subjectSecundària Obligatòriaca_CA
dc.subjectEducacióca_CA
dc.subjectCatalàca_CA
dc.subjectCiències Experimentalsca_CA
dc.subjectUnitat Didàcticaca_CA
dc.subjectEnsenyament Protegitca_CA
dc.subjectSecondary Educationca_CA
dc.subjectProtected Educationca_CA
dc.subjectScience Experimentalca_CA
dc.subjectCatalanca_CA
dc.subjectEnseignement secondaireca_CA
dc.subjectProtégé éducationca_CA
dc.titlePlanificació d’una Unitat Didàctica de Ciències Experimentals a partir de l’Ensenyament Protegitca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2012.17.12
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/