Planificació d’una Unitat Didàctica de Ciències Experimentals a partir de l’Ensenyament Protegit
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadades
Títol
Planificació d’una Unitat Didàctica de Ciències Experimentals a partir de l’Ensenyament ProtegitAutoria
Data de publicació
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliogràfica
Gonell Gómez, Mireia.Planificació d’una Unitat Didàctica de Ciències Experimentals a partir de l’Ensenyament Protegit.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.191-208Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Secundària Obligatòria | Educació | Català | Ciències Experimentals | Unitat Didàctica | Ensenyament Protegit | Secondary Education | Protected Education | Science Experimental | Catalan | Enseignement secondaire | Protégé éducation
Resum
Si ens fixem amb la realitat del nostre país en els últims anys trobem
un nou context sociolingüístic i sociocultural conseqüència del moviments
migratoris generalitzats per la recerca de noves oportunitats. Endin ... [+]
Si ens fixem amb la realitat del nostre país en els últims anys trobem
un nou context sociolingüístic i sociocultural conseqüència del moviments
migratoris generalitzats per la recerca de noves oportunitats. Endinsantnos
en l’àmbit educatiu, parlem d’un degoteig continu d’alumnes d’origen
estranger a les escoles i als instituts al llarg dels anys i també, durant el
curs acadèmic. L’arribada d’aquest alumnat ha canviat la composició de
les aules i, conseqüentment, la pràctica docent ha hagut d’adaptar-se a
noves necessitats cada vegada més diverses.
A Catalunya, davant la problemàtica que se’ls plantejava, posaren en
marxa una sèrie recursos. L’aula d’acollida és, probablement d’entre les
diferents actuacions, el recurs més important. Aquest espai atén
l’alumnat nouvingut que fa menys de 24 mesos que s’ha incorporat al
sistema educatiu català i ho fa de manera compaginada amb l’aula
ordinària. Acabat aquest període, i malgrat el seus beneficis, l’alumnat
s’incorpora a temps complet a l’aula ordinària. És aquí on apareixen els
problemes envers l’aprenentatge de continguts curriculars en una segona
llengua com és el català (L2).
Així, com a part de la proposta del Programa d’Immersió Lingüística a
l’Educació Secundària Obligatòria, s’introdueix l’Ensenyament Protegit
(EP). L’EP és un mètode de tractament integrat de llengua i continguts
que dóna resposta a la necessitat de gestionar aquesta diversitat
lingüística des de les àrees no lingüístiques. L’EP proposa que els docents
treballen amb el doble objectiu de fer el contingut de la seva matèria
comprensible i, a la vegada, ajudar l’alumnat de L2 a desenvolupar el
llenguatge acadèmic.
Amb aquest treball es presenta una Unitat Didàctica de l’àrea de
Ciències Experimentals a partir de l’EP per a l’Educació Secundària
Obligatòria com una eina auxiliar que faciliti la incorporació dels
aprenents de L2 a les aules ordinàries. [-]
Looking at the reality of our country in recent years are
a new context and socio cultural consequence of movements
widespread migration to the search for new opportunities. Endinsantnos
in education , we speak of ... [+]
Looking at the reality of our country in recent years are
a new context and socio cultural consequence of movements
widespread migration to the search for new opportunities. Endinsantnos
in education , we speak of a constant trickle of pupils from
foreign schools and colleges over the years and during the
academic year. The arrival of these students has changed the composition of
classrooms and, consequently, the teaching had to adapt to
increasingly diverse needs .
In Catalonia, despite the problems they face , put on
set up a resource . The reception class is probably among
different activities, the most important resource . This space serves
new students less than 24 months that has joined the
Catalan education system and does so with class collated
ordinary . End of this period , and despite its benefits , students
joined full time in the classroom . This is where the
problems towards learning curriculum content in a second
how language is Catalan (L2 ) .
Thus, as part of the proposed language immersion program in
ESO introduces Protected Education
(EP) . The EP is a treatment method integrated language and content
that responds to the need to manage this diversity
linguistic from non-linguistic areas . The EP proposes that teachers
work with the dual purpose of making the content of the material
understandable and , in turn, help students develop L2
academic language .
This paper presents a teaching unit of area
Experimental Science from the EP for Secondary Education
As an auxiliary tool should facilitate the incorporation of
L2 learners in classrooms . [-]
Descripció
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicat a
Fòrum de recerca nº 17,2012Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess