Mate-TAC. La utilització de les Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement a l’àrea de Matemàtiques
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadata
Title
Mate-TAC. La utilització de les Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement a l’àrea de MatemàtiquesAuthor (s)
Date
2012Publisher
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Bibliographic citation
Garcia Bellés,Ángel R.Mate-TAC. La utilització de les Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement a l’àrea de Matemàtiques.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.179-190Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | TIC-TAC | Matemàtiques | Noves experiències | Competència digital | Canvi metodològic | New experiences | Competition digital | Methodological change | Mathematics
Abstract
Els temps actuals en els que vivim estan lligats a un augment en l’ús
de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la majoria
d’àrees de la vida quotidiana. El camp de l’ensenyament no ha estat aliè ... [+]
Els temps actuals en els que vivim estan lligats a un augment en l’ús
de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la majoria
d’àrees de la vida quotidiana. El camp de l’ensenyament no ha estat aliè a
aquesta realitat i la utilització de les noves eines que ofereixen les TIC s’ha
estès paulatinament en escoles i instituts. Aquest fet, ha obligat els
docents a realitzar una formació que ha implicat, per una banda, la
posada al dia pel que fa al seu coneixement i utilització i, per l’altra,
realitzar canvis en la metodologia que utilitzen.
Si fins ara s’havia posat l’accent en l’aprenentatge de la tecnologia, el
repte actual pel professorat és que l’alumnat aprengui amb la tecnologia.
És en aquest moment quan apareix el concepte de les Tecnologies per a
l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC), que es poden entendre com la
utilització de les TIC a l’escola.
El present treball no té la pretensió de fer un estudi exhaustiu de les
eines disponibles o d’aquelles més utilitzades. En canvi, intenta mostrar
algunes de les alternatives que té el docent a l’hora de treballar les
Matemàtiques mitjançant algunes experiències d’aula i una selecció de
recursos destacats que estan pensats per aquesta àrea. [-]
The times in which we live are linked to an increase in the use
Technologies of Information and Communication Technologies (ICT ) in most
areas of everyday life . The field of education has not been oblivious to
this ... [+]
The times in which we live are linked to an increase in the use
Technologies of Information and Communication Technologies (ICT ) in most
areas of everyday life . The field of education has not been oblivious to
this reality and the use of the new tools offered by ICT has
gradually spread in schools and colleges . This fact has forced
teachers to conduct a training involved , firstly , the
update regarding their knowledge and use , and the other
make changes in the methodology used .
Until now had emphasized learning technology,
current challenge for teachers is that students learn with technology.
It appears at this point that the concept of Technologies
Learning and Knowledge ( TAC ), which can be understood as the
use of ICT in schools .
This paper does not claim to do a comprehensive study of
tools available and those most used . However, attempts to show
some of the alternatives that have the teacher when working on
Mathematics through classroom experiences and a selection of
outstanding resources that are designed for this area. [-]
Description
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Is part of
Fòrum de recerca nº 17,2012Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess