Mostrar el registro sencillo del ítem
El patrimoni arquitectònic de l’entorn pròxim en l’ensenyament de les Arts Plàstiques. L’arquitectura de Castelló com a recurs didàctic en l’assignatura d’Educació Plàstica i Visual de l’Educació Secundària Obligatòria
dc.contributor.author | Rosas Beltran, Lledó | |
dc.date.accessioned | 2013-11-28T11:33:23Z | |
dc.date.available | 2013-11-28T11:33:23Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Rosas Beltran, Lledó. El patrimoni arquitectònic de l’entorn pròxim en l’ensenyament de les Arts Plàstiques. L’arquitectura de Castelló com a recurs didàctic en l’assignatura d’Educació Plàstica i Visual de l’Educació Secundària Obligatòria. Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.321-336 | ca_CA |
dc.identifier.issn | 1139-5486 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/76558 | |
dc.description | Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012) | ca_CA |
dc.description.abstract | El treball que es presenta es basa en un Treball Final de Màster del Màster de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, dins de l’ especialitat d’Arts Plàstiques. L’objectiu principal del treball és incloure el patrimoni arquitectònic de l'entorn pròxim en les programacions d' educació plàstica i visual de secundària defensant la necessitat de vincular l'alumnat amb el seu patrimoni, com a part de la realitat que l'envolta i del seu context social. La investigació es centra en estudiar la situació de l'ensenyament del patrimoni arquitectònic en l' educació plàstica i visual. D'una banda es presenta la informació recollida sobre el tractament d’aquest patrimoni en els materials didàctics dels quals disposa el professorat d’aquesta àrea. Bàsicament es mostra una revisió dels llibres de text d' educació plàstica i del material que podem trobar a la xarxa. De l'altra s’ha analitzat la relació que experimenta l'alumnat amb els seu entorn arquitectònic pròxim. Per tal d'assolir aquest objectiu s’ha realitzat una enquesta a un centenar d'alumnes de secundària sobre el patrimoni arquitectònic de la seua ciutat, Castelló de la Plana. Els resultats que es presenten donen una visió aproximada de l'estat en que es troben els seus coneixements històrics i plàstics, així com dels valors que li assignen a aquest patrimoni. Així mateix el treball inclou una proposta docent amb materials didàctics que tracten l'ús del patrimoni arquitectònic local en la programació de l’aula. Per tal de facilitar la tasca al docent d'educació plàstica i visual s’han elaborat una sèrie d’activitats que usen el patrimoni arquitectònic de la ciutat de Castelló com a fil conductor. Amb aquests recursos es pretén cobrir totes aquelles mancances que s’han detectat en la fase d'anàlisi. | ca_CA |
dc.description.abstract | The work presented is based on the Master Thesis Master Teacher / Education in Secondary School , within the specialty of Plastic Arts . The main objective of the work is include the architectural environment in the next schedules of Plastic and Visual Education Secondary defending need to link students with their heritage as part of the surrounding reality and its social context. The research focuses on studying the situation of teaching architectural heritage in education and artistic vision. On the one hand presents the information collected on the treatment of this heritage in educational materials available to teachers of the area. Basically it is a review of textbooks education and plastic material that can be found on the net. The other has been analyzed relationship with students experiencing their architectural environment next . To achieve this objective a survey was conducted to hundred high school students about the architectural heritage his city, Castellón . The results presented give a approximate view of the state they are in their knowledge historical and plastics, as well as the values assigned to these assets . Also includes a proposal to work with educational materials didactic try using the local architectural heritage programming class. To facilitate the task of the teacher education plastic and visual have developed a series of activities using the equity Architectural city of Castellón as a thread . with these resources intended to cover all those shortcomings have been detected in the analysis phase . | ca_CA |
dc.format.extent | 16 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Fòrum de recerca nº 17,2012 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Filosofía | ca_CA |
dc.subject | Philosophy | ca_CA |
dc.subject | Philosophie | ca_CA |
dc.subject | History | ca_CA |
dc.subject | Histoire | ca_CA |
dc.subject | Historia | ca_CA |
dc.subject | Ciències de la comunicació | ca_CA |
dc.subject | Communication Sciences | ca_CA |
dc.subject | Sciences de la Communication | ca_CA |
dc.subject | Ciencias de la comunicación | ca_CA |
dc.subject | Filología | ca_CA |
dc.subject | Philologie | ca_CA |
dc.subject | Philology | ca_CA |
dc.subject | Traducció i Interpretació | ca_CA |
dc.subject | Translation and Interpretation | ca_CA |
dc.subject | Traduction et interprétation | ca_CA |
dc.subject | Traducción e Interpretación | ca_CA |
dc.subject | Patrimoni arquitectònic | ca_CA |
dc.subject | Educació secundària obligatòria | ca_CA |
dc.subject | Educació plàstica i visual | ca_CA |
dc.subject | Educació patrimonial | ca_CA |
dc.subject | Didàctica del patrimoni | ca_CA |
dc.subject | Architectural | ca_CA |
dc.subject | Secondary education | ca_CA |
dc.subject | Plastic and visual education | ca_CA |
dc.subject | Educational equity | ca_CA |
dc.subject | Educational heritage | ca_CA |
dc.subject | Enseignement secondaire | ca_CA |
dc.subject | Plastique et l'éducation visuelle | ca_CA |
dc.subject | Équité en éducation | ca_CA |
dc.subject | Patrimoine architectural de l'éducation | ca_CA |
dc.title | El patrimoni arquitectònic de l’entorn pròxim en l’ensenyament de les Arts Plàstiques. L’arquitectura de Castelló com a recurs didàctic en l’assignatura d’Educació Plàstica i Visual de l’Educació Secundària Obligatòria | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2012.17.20 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |