De l’aprenentatge cooperatiu a les comunitats d’aprenentatge
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Parra Rodríguez, Sonia; Vidal Bellés, Estela; Zancada Arias, Lara
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadatos
Título
De l’aprenentatge cooperatiu a les comunitats d’aprenentatgeFecha de publicación
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
Parra Rodríguez, Sonia; Vidal Bellés, Estela; Zancada Arias, Lara .De l’aprenentatge cooperatiu a les comunitats d’aprenentatge.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.289-306Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Communauté d'apprentissage | Comunitat d’aprenentatge | Metodologia Comunicativa Crítica | Aprenentatge Dialògic | Educació Inclusiva | Autoformació | Learning Communities | Critical communicative methodology | Dialogic learning | Inclusive Education | Self learning | Méthodologie de communication critique | Éducation inclusive | Apprentissage dialogique
Resumen
Ens proposem exposar un projecte d'investigació que persegueix
superar el “fonamentalisme” a través d'experiències educatives d'èxit
demostrades en la comunitat científica. En aquest sentit, la nostra
investigació ... [+]
Ens proposem exposar un projecte d'investigació que persegueix
superar el “fonamentalisme” a través d'experiències educatives d'èxit
demostrades en la comunitat científica. En aquest sentit, la nostra
investigació parteix de l'aprenentatge cooperatiu i conclou amb la
descoberta de les comunitats d'aprenentatge. Per tant, tractem
d'explorar sobre experiències educatives d'avantguarda pedagògica
que produeixen transformacions personals i socials, amb el propòsit de
materialitzar els coneixements teòrics i pràctics adquirits a les aules.
Tot això, utilitzant com a principal mètode d'investigació qualitativa
l'entrevista, la qual ens ha facilitat conèixer experiències viscudes i
explicades en primera persona per un mestre tutor de sisè de primària
que treballa en classe de forma cooperativa a més, de la subdirectora
del Centre Especial d'Investigació en Teories i Pràctiques que superen
les Desigualtats (CREA) i per últim, el professorat i l'estudiantat d'una
comunitat d'aprenentatge que pertany al Projecte Includ-ed. [-]
We intend to expose a research project that aims
overcome the " fundamentalism " through educational experiences of success
demonstrated in the scientific community . In this sense, our
research based on cooperative ... [+]
We intend to expose a research project that aims
overcome the " fundamentalism " through educational experiences of success
demonstrated in the scientific community . In this sense, our
research based on cooperative learning and concludes with
discovery learning communities . Therefore , we try
explore cutting-edge educational experiences teaching
personal and social transformations that occur , in order to
materialize the knowledge and skills acquired in the classroom.
All this , using as the main method of qualitative research
interview , which has given us experiences and learn
told in first person by a teacher to tutor sixth grade
working cooperatively in class and also the Deputy
the Centre for Research in Theories and Practices that exceed
Inequalities ( CREA ) and finally , teachers and students of
learning community that belongs to Project included. [-]
Descripción
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 17,2012Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess