Imatge i moviment a través de l’art contemporani en Educació Infantil
Impact
Scholar |
Other documents of the author: Almodóvar Fernández, Marta; Martínez Raurich, Cristina; Rodríguez Marín, Clara Eugenia; Parra Rodríguez, Sonia; Vidal Bellés, Estela
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadata
Title
Imatge i moviment a través de l’art contemporani en Educació InfantilAuthor (s)
Date
2012Publisher
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Bibliographic citation
Almodóvar Fernández,Marta; Martínez Raurich, Cristina; Rodríguez Marín, Clara Eugenia ; Parra Rodríguez, Sonia; Vidal Bellés, Estela.Imatge i moviment a través de l’art contemporani en Educació Infantil.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.243-261Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Art contemporani | Escola | Educació Infantil | Universitat | Centre d’art | Imatge fixa | Imatge en moviment | Contemporary art | Early Childhood Education | University | Art center | Still image | Art contemporain | Éducation préscolaire | Centre d'art | Image fixe | Image en mouvement
Abstract
L'experiència que presentem forma part del conjunt d'activitats del
projecte d'innovació educativa Espais d’art contemporani como recurs
didàctic en Educació Infantil, desenvolupat durant el curs 2011-2012. Els ... [+]
L'experiència que presentem forma part del conjunt d'activitats del
projecte d'innovació educativa Espais d’art contemporani como recurs
didàctic en Educació Infantil, desenvolupat durant el curs 2011-2012. Els
objectius principals del qual van ser, d'una banda, treballar en Educació
Artística a través d'experiències amb l'art contemporani en altres
contextos i per un altra, generar vies de comunicació i col·laboració entre
tres institucions. La investigació es va dur a terme amb un equip integrat
per docents de l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Plàstica de la Universitat
Jaume I (UJI), el responsable del gabinet didàctic de l’Espai d’Art
Contemporani de Castelló (EACC), professorat d'Infantil del Col·legi
Carmelitas i alumnat de les titulacions de Magisteri. En aquesta
comunicació mostrarem el procés de treball amb xiquets/es de segon
cicle d'infantil a partir de l'exposició Darcy Lange: estudi d’un artista a la
feina, celebrada en l’EACC durant el primer trimestre de 2012. L'exposició
era una mostra de la preocupació de l'artista durant la seua trajectòria
per documentar el treball diari en diferents països i situacions amb el
vídeo i la fotografia. Per tant, dissenyarem activitats per treballar la
imatge i el moviment reproduint els mitjans utilitzats per l'artista i el
contingut de l'exposició. En una primera activitat, vam treballar els
processos bàsics per a l'obtenció d'una fotografia, en una segona,
mitjançant jocs, endevinalles i dramatitzacions, els oficis, connectant les
peces de l'artista amb la realitat del xiquet/a a través d'objectes familiars.
En una tercera, el concepte del moviment amb el conegut experiment El
cavall en moviment del fotògraf i investigador Eadweard J. Muybridge.
Finalment, vincularem les experiències de tal manera que tant les aules
com l’EACC van constituir llocs d'aprenentatge comunicats. [-]
The experience that is part of the activities of
innovative educational project contemporary art space as resource
Teaching in Early Childhood Education , developed during 2011-2012 . the
whose main objectives were ... [+]
The experience that is part of the activities of
innovative educational project contemporary art space as resource
Teaching in Early Childhood Education , developed during 2011-2012 . the
whose main objectives were , first , to work in Education
Artistic experiences through contemporary art in other
contexts and for another , build roads and collaboration between
three institutions . The research was conducted with a team of
for teachers of the Department of Education in the University of Plastic Expression
Jaume I ( UJI ) , the head of the cabinet of teaching Art Space
Contemporary Castelló ( EACC ) , Nursery Teachers College
Carmelite students and degrees of Teaching. in this
communication show the process of working with children / second is
cycle of children from exposure Darcy Lange : Study of an artist at
work in the EACC held during the first quarter of 2012 . exposure
was a sign of the concern of the artist during his career
to document the daily work in different countries and situations with
video and photography . Therefore , designing activities to work
reproducing the moving image and media used by the artist and
content of the exhibition. In the first activity , we work on
basic processes for obtaining a picture in a second ,
with games , puzzles and drama , crafts , connecting the
pieces of the artist with the reality of child / yy through familiar objects .
In a third , the concept of the movement known experiment
horse in motion photographer Eadweard J. and researcher Muybridge .
Finally, binding experiments so that both classrooms
EACC constituted as places of learning statements . [-]
Description
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Is part of
Fòrum de recerca nº 17,2012Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess