La subjectivitat a l’aula: potenciar el pensament crític a través de l’anàlisi publicitària
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
La subjectivitat a l’aula: potenciar el pensament crític a través de l’anàlisi publicitàriaAutoría
Fecha de publicación
2011-04Editor
GraóISSN
1133-9845Cita bibliográfica
Articles de didáctica de la llengua i de la literatura (abril/junio 2011), no. 54, 93-103Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://articles.grao.com/revistas/articles/054-la-llengua-mes-enlla-de-les-class ...Palabras clave / Materias
Resumen
En aquest article, hi volem relatar una experiència d’aprenentatge de dos continguts
bàsics de l’assignatura de llengua (l’objectivitat i la subjectivitat) a través de
l’educació en mitjans. Concretament, vam utilitzar ... [+]
En aquest article, hi volem relatar una experiència d’aprenentatge de dos continguts
bàsics de l’assignatura de llengua (l’objectivitat i la subjectivitat) a través de
l’educació en mitjans. Concretament, vam utilitzar la lectura crítica de fragments
audiovisuals d’anuncis publicitaris per a facilitar la comprensió d’aquests conceptes
i la motivació de l’alumnat. Aquesta experiència s’emmarca dintre d’una investigació
més extensa que va formar part d’una tesi doctoral i que va incloure l’aplicació
d’un currículum alternatiu sobre ciutadania i mitjans de comunicació a alumnat de
quart d’ESO del col•legi Grans i Menuts i dels IES Penyagolosa i Politècnic de Castelló
de la Plana durant el curs acadèmic 2005-2006 (Francisco, 2008). [-]
This article describes a learning experience with two basic contents in the subject of
language: objectivity and subjectivity, through media education. Specifically we
used critical reading of audiovisual clips of ... [+]
This article describes a learning experience with two basic contents in the subject of
language: objectivity and subjectivity, through media education. Specifically we
used critical reading of audiovisual clips of adverts to facilitate understanding of
these concepts and students’ motivation. This experience fits within a more extensive
research that formed part of a doctoral thesis and included applying an alternative
curriculum on citizenship and the media for fourth-year secondary students
at the Col•legi Grans i Menuts school, the Penyagolosa school and the Politècnic
school at Castelló de la Plana during the 2005-2006 academic year. [-]
Derechos de acceso
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [503]