Aprendre cooperant per aprendre a cooperar
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Aprendre cooperant per aprendre a cooperarAuthor (s)
Date
2009Publisher
Àrees de Didàctiques Específiques de la Universitat Rovira i VirgilISSN
1575-9911Bibliographic citation
Comunicació educativa (2011), no. 22, 20-25Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.fcep.urv.cat/comeduc/marcs.htmlSubject
Abstract
L’aprenentatge cooperatiu és primàriament un canvi
en l’estructura de la meta, fomentant la interdependència
dels objectius entre els membres del grup, però també
implica canvis en els altres elements que compone ... [+]
L’aprenentatge cooperatiu és primàriament un canvi
en l’estructura de la meta, fomentant la interdependència
dels objectius entre els membres del grup, però també
implica canvis en els altres elements que componen
l’estructura d’aprenentatge. En una organització de l’aprenentatge
de forma cooperativa cada alumne o alumna
participant sap que el seu èxit personal ajuda els seus
companys i companyes a aconseguir el seu. Els resultats
que persegueix cada membre del grup són beneficiosos
per a tots. Entenent sistèmicament les relacions entre
aquests tres tipus d’estructures, podem aventurar que
els canvis produïts en l’estructura de la meta també produiran canvis en les altres dos estructures. L’estructura
de l’activitat ha d’evolucionar des d’una organització
de l’activitat primàriament individual fins a una altra
estructura caracteritzada per la interacció dels alumnes
en xicotets grups, que en conseqüència hauran de gaudir
de més autonomia decisòria respecte al seu treball i
afectaran, per tant, l’estructura de l’autoritat. [-]
Cooperative learning is primarily a change in the goal structure by fostering the interdependence of objectives among the members of the group. Yet it also involves changes in the other elements that make up the ... [+]
Cooperative learning is primarily a change in the goal structure by fostering the interdependence of objectives among the members of the group. Yet it also involves changes in the other elements that make up the learning structure. In a cooperation-based learning arrangement, each participating student knows that their own personal success also helps each of their companions to achieve theirs. The outcomes pursued by each member of the group are beneficial for everyone. With a systematic understanding of the relationships among these three types of structures, we can say that the changes produced in the goal structure will also bring about changes in the other two structures. The structure of the activity must evolve from an activity arrangement that is primarily individual towards another structure that is characterised by the interaction of students in small groups. These groups will need to enjoy greater autonomy as regards making decisions about their work and will, therefore, affect the authority structure. [-]
Rights
© Àrees de Didàctiques Específiques de la Universitat Rovira i Virgil
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDU_Articles [500]