L'origen moral de la segregació escolar a Europa : la metàfora de “la poma podrida”
comunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
L'origen moral de la segregació escolar a Europa : la metàfora de “la poma podrida”Fecha de publicación
2011Editor
Centre d'Estudis Vall de SegóISSN
1575-9393Cita bibliográfica
Quaderns Digitals (2011) núm. 66Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://www.quadernsdigitals.net/datos_web/hemeroteca/r_1/nr_813/a_10989/10989.htmlPalabras clave / Materias
Alumnes amb deficiència intel·lectual | Educació especial | Pedagogia terapéutica | Intervenció psicopedagògica | Història de l’educació europea al segle XX | Students with mental retardation | Special education | Therapeutic pedagogy | Educational psychology | History of education in Europe in the 20th century | Special education—Europe—History—20th century | Educació especial—Europa—Història—S. XX
Resumen
Els canvis que afectaren les ciències de la naturalesa durant el segle XX – especialment, a partir de la seua segona meitat-, arribaren, de la mà de la Medicina, a la “ciència de l’esperit”, la Psicologia, i, mitjançant ... [+]
Els canvis que afectaren les ciències de la naturalesa durant el segle XX – especialment, a partir de la seua segona meitat-, arribaren, de la mà de la Medicina, a la “ciència de l’esperit”, la Psicologia, i, mitjançant ella, a la Pedagogia.
L’aprofundiment en el coneixement de l’ésser humà com entitat biològica i fisiològica, l’impacte de la “higiene com a valor” en molts aspectes de la societat d’entre segles –fins en la seua acepció “social”-, els problemes organitzatius derivats de la implementació del dret d’“escolarització universal”, i un intent de convertir la Pedagogia en l’instrument de regeneració moral per antonomasia, convergeixen en Europa per tal de fer nèixer l’atenció psicoeducativa als i a les alumnes de difícil ajust en el sistema educatiu. Insignes científics de diferents camps del saber aporten, front els problemes d’ajust que presenten eixos i eixes alumnes, conceptes, experiències, crítiques i enfocaments que instauren las bases d’allò què, a partir de les primeres dècades del segle XX, s’anomenarà Educació Especial o Pedagogia Correctiva o Terapèutica. [-]
The changes that affected the natural sciences during the 20th century – especially as of its second half – took place thanks to Medicine, the ‘science of the spirit’, Psychology and, through this latter, Pedagogy. ... [+]
The changes that affected the natural sciences during the 20th century – especially as of its second half – took place thanks to Medicine, the ‘science of the spirit’, Psychology and, through this latter, Pedagogy. Gaining a deeper understanding of the human being as a biological and physiological entity, the impact of ‘hygiene as a value’ in many aspects of society at the turn of the century – even in its ‘social’ sense, the organisational problems deriving from the implementation of the right to ‘universal schooling’, and an attempt to turn Pedagogy into the instrument of moral regeneration par excellence, converged in Europe to give rise to psycho-educational attention for pupils that had difficulty fitting into the educational system. To help deal with the problems of adaptation displayed by those pupils, prominent scientists from different fields of knowledge proposed concepts, experiences, criticism and approaches that established the foundations for what, from the early decades of the 20th century, was to be called Special Education or Corrective or Therapeutic Pedagogy. [-]
Derechos de acceso
© Centre d'Estudis Vall de Segó
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [500]