Mensajería instantánea educativa en un entorno 3D
View/ Open
Impact
Scholar |
Other documents of the author: Puig Centelles, Anna; Prades, Pablo; Ripollés Mateu, Oscar Enrique; Chover, Miguel
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/7038
comunitat-uji-handle3:10234/8634
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Mensajería instantánea educativa en un entorno 3DDate
2010Publisher
Associação Ibérica de Sistemas e Tecnologias de InformaçãoISSN
1696-9895Bibliographic citation
Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (2010) núm. 5, p. 101-117Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.aisti.eu/risti/RISTI%20N5.pdfVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
There is a growing interest in researching on teaching methods using the latest technologies. Educational communities are making an effort to promote the generation and use of virtual environments for tutorial sessions, ... [+]
There is a growing interest in researching on teaching methods using the latest technologies. Educational communities are making an effort to promote the generation and use of virtual environments for tutorial sessions, seminars, etc. The aim of this paper is to improve communication between teachers and students by providing new tools for education and training. Our research focuses on how we could have an improved graphical interface for messaging, featuring 3D content into virtual environments to improve the educational interaction. Thus, our proposal is to improve the technological means combining virtual tutoring tools with advanced methods of computer graphics and image processing. [-]
Existe un creciente interés en la investigación de métodos docentes que utilicen las nuevas tecnologías. Las comunidades educativas están haciendo un esfuerzo por promover la generación y el uso de entornos virtuales ... [+]
Existe un creciente interés en la investigación de métodos docentes que utilicen las nuevas tecnologías. Las comunidades educativas están haciendo un esfuerzo por promover la generación y el uso de entornos virtuales para tutorías, seminarios, etc. El objetivo de este artículo es mejorar la comunicación entre profesores y estudiantes ofreciendo nuevas herramientas para la educación y la formación. Nuestra investigación se centra en cómo podríamos disponer de un interfaz gráfico mejorado para la mensajería, ofreciendo contenido 3D en entornos virtuales para mejorar la interacción educativa. Así, nuestra propuesta es mejorar los medios tecnológicos combinando la tutorización virtual con herramientas y métodos avanzados de gráficos por ordenador y procesamiento de imágenes. [-]
Rights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
© Associação Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
© Associação Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- LSI_Articles [360]