El Aprendizaje Servicio en la Universidad: una estrategia en la formación de ciudadanía crítica
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
El Aprendizaje Servicio en la Universidad: una estrategia en la formación de ciudadanía críticaDate
2010Publisher
Asociación Universitaria de Formación del ProfesoradoISSN
1575-0965Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
https://revistas.um.es/reifop/issue/view/11951Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
Service Learning (SL) is a proposal which emerges from the volunteer service to the community and from skills acquisition, combining them in a single articulated project. The goal of this article is to discuss an SL ... [+]
Service Learning (SL) is a proposal which emerges from the volunteer service to the community and from skills acquisition, combining them in a single articulated project. The goal of this article is to discuss an SL innovation experience which took place in the academic year 2009–2010 at the Universitat Jaume I in Castelló de la Plana (Spain). This initiative was implemented by an interdisciplinary teaching team formed by the academic staff in the Teaching Education, Psychopedagogy and Audiovisual Communication degrees. It aims to awaken critical awareness and promote citizen participation among all university members [-]
El Aprendizaje Servicio (APS) es una propuesta que parte del servicio voluntario a la comunidad y de la adquisición de aprendizajes y los combina en un solo proyecto. El presente artículo tiene como finalidad difundir ... [+]
El Aprendizaje Servicio (APS) es una propuesta que parte del servicio voluntario a la comunidad y de la adquisición de aprendizajes y los combina en un solo proyecto. El presente artículo tiene como finalidad difundir la experiencia de innovación educativa de APS que se ha desarrollado durante el curso 2009/2010 en la Universitat Jaume I de Castellón de a Plana (España). La iniciativa, que se ha llevado a cabo por un equipo docente interdisciplinar formado por profesorado de Magisterio, Psicopedagogía y Comunicación Audiovisual, buscaba despertar la conciencia crítica y la participación ciudadana entre los miembros de la comunidad universitaria [-]
Is part of
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, vol. 13, núm. 4 (2010), p. 69-77Rights
© Universitaria de Formación del Profesorado
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDU_Articles [504]