Relat de vida d’una investigació: la violència de gènere a les universitats espanyoles
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Relat de vida d’una investigació: la violència de gènere a les universitats espanyolesAutoría
Fecha de publicación
2009Editor
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva)ISSN
1575-9016Cita bibliográfica
AGUILAR, C. Relat de vida d’una investigació: la violència de gènere a les universitats espanyoles. Quaderns d'educació contínua (ISSN 1575-9016), núm. 20 (2009) pp. 71-82Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Violència de gènere | Universitats espanyoles | Investigació | Metodologia | Decisions de grup | Wife abuse--Spain--Research | Sexual harassment in universities and colleges--Spain | Women's studies--Spain | Violència envers les dones--Espanya--Investigació | Assetjament sexual en les universitats--Espanya | Estudis de dones--Espanya
Resumen
L’autora analitza la investigació portada a terme com a participant de l’equip investigador del projecte I+D «Violència de gènere a les universitats espanyoles». Aquesta investigació era una aposta davant l’absència ... [+]
L’autora analitza la investigació portada a terme com a participant de l’equip investigador del projecte I+D «Violència de gènere a les universitats espanyoles». Aquesta investigació era una aposta davant l’absència de preocupació a les universitats espanyoles per la violència de gènere efectiva amb què ens veiem obligats a conviure. El conjunt de postulats de la metodologia comunicativa crítica (2006), utilitza- da en el desenvolupament d’aquesta investigació, entre els quals trobem que les persones som agents socials transformadors, em van ajudar a comprendre que no sols es tractava d’un acte de valentia sinó també de confiança en la transformació social i de compromís científic. Des d’una perspectiva individual, aquesta experiència m’ha permès conèixer for- mes organitzatives i de gestió de grups d’investigació, regides per uns valors explícits, de forma permanent, en les nostres trobades: la solidaritat, la col·laboració, el compromís moral, el valor de compartir, la gestió horitzontal del coneixement, etc. També ha sigut molt instructiu observar la direcció del grup d’investigació en qüestions com ara la composició dels investigadors, definició i repartiment de tasques, els criteris i modes de prendre decisions, etc. En suma, el grup ha sabut incorporar el que cada investigador ha pogut aportar, servint per a un creixement recíproc (investigadors i grup). Crec que aquesta experiència és un referent que considerar com a exemple de “bones pràctiques”, en la gestió i organització de la investigació cooperativa i col·laborativa [-]
Publicado en
Quaderns d'educació contínua ,2009, núm. 20Derechos de acceso
© Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva)
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [503]