L’educació de persones adultes cap a una ciutadania crítica
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
L’educació de persones adultes cap a una ciutadania críticaAutoría
Fecha de publicación
2008Editor
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva)ISSN
1575-9016Cita bibliográfica
SALES CIGES, Auxiliadora. L’educació de persones adultes cap a una ciutadania crítica. Quaderns d'educació contínua, 2008, n. 19, p. 110-119Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://www.crec.info/#/portfolio-02-00Palabras clave / Materias
Educació de persones adultes | Inclusió | Interculturalitat | Valors i actituds democràtics d’igualtat | Millora educativa | Investigació educativa | Adult education | Inclusion | Interculturality | Democratic values and attitudes of equality | Educational improving | Educational research | Adult education | Multicultural education | Educacio d'adults | Educació intercultural
Resumen
Considere que l’educació de persones adultes deu integrar els fins comuns de la inclusió i la interculturalitat, ja que ambdós compartixen el compromís de transformació de l’educació cap a valors i actituds democràtics ... [+]
Considere que l’educació de persones adultes deu integrar els fins comuns de la inclusió i la interculturalitat, ja que ambdós compartixen el compromís de transformació de l’educació cap a valors i actituds democràtics d’igualtat, respecte, autonomia i solidaritat. Açò suposa canviar la cultura de les institucions educatives i de les estructures, superar l’individualisme per una cultura del treball compartit, obrir-les a la comunitat i a la participació democràtica, analitzar i afavorir l’encreuament de cultures i el seu intercanvi enriquidor, facilitar la flexibilitat curricular perquè l’escola siga eficaç per a tots, proporcionar a tots els professionals de l’educació una formació inicial i permanent rica, reflexiva, crítica i compromesa amb la transformació social, i potenciar la millora educativa des de la investigacióacció i la reflexió sobre la pròpia pràctica. Davant d’aquestos canvis vertiginosos i la crisi axiològica, és necessari reprendre la Modernitat i radicalitzar els seus objectius més democràtics i igualitaris, a través de models educatius inclusius i interculturals [-]
I consider that adult education has to integrate the common objectives of inclusion and multiculturalism, as both share the commitment to transform education towards democratic attitudes and values of equality, respect, ... [+]
I consider that adult education has to integrate the common objectives of inclusion and multiculturalism, as both share the commitment to transform education towards democratic attitudes and values of equality, respect, autonomy and solidarity. This means changing structures and the culture of educational institutions; going beyond individualism to a culture of shared work; opening them to the community and the democratic participation; analyzing and fostering cross-cultural exchange; providing flexibility to the curriculum so that the school may be effective for everyone; providing to all the teaching professionals a initial and lifelong training that has to be rich, reflective, critical and committed to social transformation, and promoting educational improvement from research-action and reflection on our own practice. Before these quick changes and the axiological crisis, it is necessary to resume Modernity and to radicalize its most democratic and egalitarian objectives, through intercultural and inclusive educational models [-]
Publicado en
Quaderns d'educació contínua, 2008, n. 19Derechos de acceso
© Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva)
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [503]