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dc.contributor.authorCasero-Ripolles, Andreu
dc.date.accessioned2011-05-17T11:53:38Z
dc.date.available2011-05-17T11:53:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationCASERO-RIPOLLÉS, Andreu. Prensa en internet: nuevos modelos de negocio en el escenario de la convergencia. El Profesional de la Información, 2010, vol.19, n.6, p. 595-601
dc.identifier.issn1386-6710
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/22432
dc.description.abstractThe internet is transforming the business model of the press. Free access to online news, increased competition and the crisis of the media sector has reopened the debate on the future of newspapers in the convergence era. The object of this paper it is to examine the basis of the new business models of the press on the Net. The analysis addresses the revenue sources for online information: advertising and sale of the product. The methodology is the case study, applied to the business strategies of four Spanish digital newspapers: the online versions of two main newspapers (Elpaís.com and Elmundo. es) and two pure digital players (Soitu and Factual).
dc.format.extent7 p.
dc.language.isospa
dc.publisherEPI
dc.relationhttp://www.elprofesionaldelainformacion.com
dc.relation.isPartOfEl Profesional de la Información, 2010, vol.19, n.6
dc.rights© El Profesional de la Información
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/*
dc.subjectNewspapers
dc.subjectInternet
dc.subjectBusiness Model
dc.subjectConvergence
dc.subjectSpain
dc.subjectPrensa
dc.subjectModelo de negocio
dc.subjectConvergencia
dc.subjectEspaña
dc.titlePrensa en internet: nuevos modelos de negocio en el escenario de la convergencia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.3145/epi.2010.nov05
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


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