Mostrar el registro sencillo del ítem
Una pausa i tornem! El discurs publicitari com a eina per a fomentar l’ús del català
dc.contributor.author | Escobedo Cebrián, Laia | |
dc.contributor.other | Monferrer Daudí, Joan Ramon | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2023-11-09T10:27:34Z | |
dc.date.available | 2023-11-09T10:27:34Z | |
dc.date.issued | 2023-10-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/204817 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball final de màster (TFM) planteja una seqüència didàctica per a l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura. La proposta té com a objectiu que l’alumnat de l’últim curs de secundària, a través de l’anàlisi del discurs publicitari, siga capaç de reconèixer les funcions del llenguatge i la seua intencionalitat, així com de distingir la informació implícita i explícita en relació amb la connotació i la denotació que caracteritza la comunicació publicitària. El treball conté una explicació dels motius que han incidit en la implementació, el disseny i la metodologia emprada, així com els sistemes d’avaluació utilitzats. Al llarg del primer període del Pràcticum es va observar que les actituds dels aprenents cap a la llengua, s’allunyen cada vegada més del fet de sentir el català com el seu parlar propi. Mitjançant la publicitat i el discurs persuasiu, es pretén promoure l’ús del català dins i fora de l’aula, fomentar l’habilitat crítica i reflexiva de l’alumnat a l’hora d’argumentar, així com crear opinions sobre l’entorn que els envolta. Per a l’elaboració d’aquesta proposta didàctica se seguirà una metodologia activa, concretament l’aprenentatge cooperatiu. S’ha triat aquest mètode pels beneficis que ofereix a l’alumnat al llarg del procés d’aprenentatge. Amb aquest treball, es pot concloure que les activitats que afecten els sentiments de l’alumnat en el procés d’aprenentatge, permeten conèixer la llengua i saber utilitzar-la, però a més entendre i sentir la llengua com a pròpia. | ca_CA |
dc.description.abstract | This master's final thesis (MFT) outlines a didactic sequence for the subject of Valencian: Language and Literature. The objective of the proposal is that students in the last year of secondary school, through the analysis of advertising discourse, are able to recognize the functions of language and its intentionality, as well as to distinguish implicit and explicit information in relation to the connotation and denotation that characterizes advertising communication. The work contains an explanation of the reasons that have influenced the implementation, the design and the methodology used, as well as the evaluation criteria used. Throughout the first period of the Practicum, it was observed that the learners' attitudes towards the language are increasingly moving away from the fact of feeling Catalan as their own language. The aim is to promote the use of Catalan inside and outside the classroom through advertising and persuasive speech to foster students' critical and reflective skills when arguing, as well as to create opinions about environment that surrounds them. To elaborate this didactic proposal we will follow an active methodology, specifically a cooperative learning methodology. This method was chosen for the benefits it offers students throughout the learning process. With this work, it can be concluded that the activities that affect students' feelings in the learning process, allow them to know the language and know how to use it, but also to understand and feel the language as their own. | ca_CA |
dc.format.extent | 99 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | discurs publicitari | ca_CA |
dc.subject | funcions del llenguatge | ca_CA |
dc.subject | connotació i denotació | ca_CA |
dc.subject | pragmàtica | ca_CA |
dc.subject | seqüència didàctica | ca_CA |
dc.subject | ús del català | ca_CA |
dc.subject | advertising speech | ca_CA |
dc.subject | Language functions | ca_CA |
dc.subject | connotation and denotation | ca_CA |
dc.subject | pragmatics | ca_CA |
dc.subject | didactic sequence | ca_CA |
dc.subject | use of Catalan | ca_CA |
dc.title | Una pausa i tornem! El discurs publicitari com a eina per a fomentar l’ús del català | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809