L'aprenentatge cooperatiu com a estratègia per al desenvolupament de competències socials i acadèmiques en l'educació infantil
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
L'aprenentatge cooperatiu com a estratègia per al desenvolupament de competències socials i acadèmiques en l'educació infantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Segarra Arnau, Tomas; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-07-05Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu implementar l'aprenentatge cooperatiu en
un aula de 3 anys d'educació infantil utilitzant un enfocament d’Investigació-Acció.
L'aprenentatge cooperatiu és un enfocament ... [+]
Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu implementar l'aprenentatge cooperatiu en
un aula de 3 anys d'educació infantil utilitzant un enfocament d’Investigació-Acció.
L'aprenentatge cooperatiu és un enfocament pedagògic que fomenta la col·laboració i el
treball en equip entre els infants, promovent el desenvolupament social i emocional, així
com el seu aprenentatge acadèmic.
En aquest estudi, es realitza una Investigació-Acció en la qual s’assumeix el paper de
professora en l'aula de 3 anys. El procés consta de diverses etapes, incloent la planificació,
implementació, observació i reflexió sobre la pràctica pedagògica, així com la realització
d'ajustos i millores contínues basades en les dades recopilades.
El marc teòric del TFG sosté la importància de l'aprenentatge cooperatiu en l'educació
infantil, destacant els seus beneficis en el desenvolupament socioemocional dels infants i en
la seua adquisició de coneixements i habilitats. A més, es revisa la literatura existent sobre
l'aprenentatge cooperatiu en aquesta etapa educativa per justificar la necessitat d'aquesta
investigació.
L'aplicació pràctica de l'aprenentatge cooperatiu es duu a terme mitjançant la
implementació de diverses activitats i estratègies en l'aula de 3 anys. Aquests inclouen
treballs en petits grups, tasques col·laboratives, resolució de problemes conjunta i
intercanvi d'idees i opinions entre els infants. Es recopilen dades a través d'observacions
sistemàtiques i registres d'observació per avaluar l'efectivitat de la implementació.
La Investigació-Acció permet un procés de reflexió contínua sobre les pràctiques
pedagògiques i l'adaptació de l'aprenentatge cooperatiu a les necessitats i característiques
dels infants de 3 anys. Això proporciona informació valuosa per a la presa de decisions i
per a la millora de les pràctiques educatives en futurs contextos d'aprenentatge cooperatiu
en educació infantil.
Mitjançant aquest TFG, es busca contribuir al coneixement sobre l'aprenentatge cooperatiu
en les primeres etapes educatives i proporcionar recomanacions pràctiques per als
professionals de l'educació interessats en implementar aquest enfocament en aules de 3
anys d'educació infantil. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs 2022-2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess