Metodologies d'ensenyança basades en l'art a través de l'obra "Counting memories" de Chiharu Shiota
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Metodologies d'ensenyança basades en l'art a través de l'obra "Counting memories" de Chiharu ShiotaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Palau-Pellicer, Paloma; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
L’Educació artística és una disciplina important per al desenvolupament personal, social i
emocional de qualsevol persona. No obstant, existeixen una sèrie de dificultats o falses creences
que dificulten el seu ... [+]
L’Educació artística és una disciplina important per al desenvolupament personal, social i
emocional de qualsevol persona. No obstant, existeixen una sèrie de dificultats o falses creences
que dificulten el seu treball i desenvolupament en Educació Infantil com a mitjà per descobrir el
món en el que vivim.
Aquesta intervenció mostra la rellevància de l’educació artística l’etapa d’educació Infantil i els
principals problemes amb els que es troba, a més de manifestar la importància d’aquesta com a
mitjà per conèixer els problemes socials, i per adquirir habilitats que promoguen el
desenvolupament integral de l’alumnat.
Per aquest motiu, es presenta una proposta artística dirigida a alumnat d’infantil de 3 anys, en la
què es treballa l’art contemporani de manera activa, participativa i col·laborativa mitjançant
Metodologies Artístiques d’Ensenyança, on l’alumnat és protagonista de dit procés. Aquesta
proposta de treball tracta de transformar un espai mitjançant el joc i la interacció del propi alumnat
amb el material en qüestió.
Finalment, les conclusions mostren la eficiencia de la proposta prèviament fonamentada, i la
necessitat d’incloure Educació Artística en els centres d’Educació Infantil. [-]
Art education is an important discipline for the personal, social and emotional development of any
person. However, there are a series of difficulties or false beliefs that hinder its work and
development in Early ... [+]
Art education is an important discipline for the personal, social and emotional development of any
person. However, there are a series of difficulties or false beliefs that hinder its work and
development in Early Childhood Education as a means to discover the world in which we live.
This intervention shows the relevance of Art Education in the Early Childhood Education stage and
the main problems it encounters, in addition to showing the importance of this learning to learn
about social problems, and to acquire skills that promote the student's integral development.
For this reason, we present an artistic proposal aimed at 3 year old children, in which
contemporary art is worked in an active, participatory and collaborative way through Artistic
Teaching Methodologies, being the students the protagonists of this process. This work proposal
tries to transform a space through play and the interaction of the students themselves with the
material in question.
Finally, the conclusions show the efficiency of the proposal presented above, and the need to
include Art Education in Early Childhood Education centers. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Educació artística en Infantil | art contemporani | joc | instal·lació | Metodologies Artístiques d’Ensenyança | Artistic education in infants | contemporary art | play | installation | Artistic Teaching Methodologies
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil (Pla 2018). Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess