El desdibuixament dels límits de l’humà: cartografia liminar de L’animal que parlade Josep-Anton Fernàndez
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Benaiges Pallarés, Ferran Miquel; Fernández Recasens, Cristina
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/617
comunitat-uji-handle4:10234/201102
REVISTESMetadatos
Título
El desdibuixament dels límits de l’humà: cartografia liminar de L’animal que parlade Josep-Anton FernàndezFecha de publicación
2022Editor
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i PublicacionsISSN
1697-7750; 2340-4981Cita bibliográfica
Benaiges Pallarés, F. M., & Fernández Recasens, C. (2022). El desdibujo de los límites de lo humano. Cartografía liminar de El animal que habla de Josep-Anton Fernàndez. Cultura, Lenguaje Y Representación, 29, 15-30. https://doi.org/10.6035/clr.6406Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
poesia | llenguatge | cos | animalitat | afectes | permeabilitat | poetry | language | body | animality | affect | permeability
Resumen
En aquest estudi apliquem el marc conceptual de les teories afectives a l’anàlisi dels poemes de L’animal que parla de Josep-Anton Fernàndez i, per això, ens centrem en la descripció de la representació dels afectes ... [+]
En aquest estudi apliquem el marc conceptual de les teories afectives a l’anàlisi dels poemes de L’animal que parla de Josep-Anton Fernàndez i, per això, ens centrem en la descripció de la representació dels afectes i de les conseqüències d’aquesta representació. Explorem els perfils del jo poètic tot indagant en la construcció literària del seu cos a través de les passions i els sentiments. Com veurem, el cos de L’animal que parla se situa fora de la llei que regula la permeabilitat, les passions desborden la seva superfície i el llenguatge el domina, «el mou com un autòmat». A través de la veu poètica, Fernàndez explora els amarratges i les subjeccions i com el cos s’hi relaciona per mitjà de la viscositat, qualitat que, per a Sarah Ahmed, implica també una transferència d’afecte. [-]
In this article we apply the conceptual framework of affect theory to an analysis of the poems in L’animal que parla by Josep-Anton Fernàndez. Therefore, we will focus on the description of the representation ... [+]
In this article we apply the conceptual framework of affect theory to an analysis of the poems in L’animal que parla by Josep-Anton Fernàndez. Therefore, we will focus on the description of the representation of the affects and on the consequences of these representations. We explore the profile of the poetic self by investigating the literary construction of its body through its passions and feelings. As we will see, the body of L’animal que parla is located outside the law that governs permeability, passions overflow its surface, and language dominates it: «it moves it like an automaton». Through his poetic voice, Fernàndez explores the anchorings and the attachments and how the body relates to them through viscosity, a quality that, for Sarah Ahmed, also implies a transfer of affection. [-]
Publicado en
Publicado en Cultura, Lenguaje y Representación, 2022, vol. 29Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- CLR_2022_núm.29 [9]