Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLópez Sanchis, Alejandro
dc.contributor.otherPiquer Vidal, Adolfo
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees
dc.date.accessioned2022-11-03T17:38:13Z
dc.date.available2022-11-03T17:38:13Z
dc.date.issued2022-10-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/200697
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2021/2022ca_CA
dc.description.abstractAquest Treball Final de Màster (TFM) presenta una proposta didàctica adreçada al tercer nivell d'Educació Secundària Obligatòria (ESO). La proposta inclou una detallada descripció dels plantejaments que conduïren a la seua elaboració, així com el disseny, el procediment d'aplicació i el d'avaluació. Diferents estudis han pogut demostrar que les actituds envers la llengua de l'alumnat s'allunyen cada vegada més d'una percepció del català com a llengua pròpia, i migren cap a una percepció, quan no negativa, instrumentista de la llengua. L'objectiu principal del treball és explorar les oportunitats que ofereix l'aplicació d'activitats d'interpretació en l'alumnat de secundària per integrar la llengua dins la seua consciència multilingüe. En concret, la proposta es construeix sobre el monòleg humorístic, amb la doble finalitat de, per una banda, generar un context d'aprenentatge arrelat en un enfocament comunicatiu capaç d'atraure l'interés de l'alumnat i despertar la seua iniciativa, i per altra, traure profit de les seues quotidianitats de manera que la transcendència al mon afectiu siga possible. Les conclusions fiquen de manifest que les activitats que impliquen emocionalment a l'alumnat i són construïdes sobre la seua realitat aporten un valor afegit a l'ensenyament de llengua catalana, oferint no sols un aprenentatge en l'àmbit cognitiu i procedimental (saber llengua i saber com utilitzar-la) sinó també a escala emocional, es a dir, construir una identitat multilingüe i sentir la llengua com a pròpia.ca_CA
dc.description.abstractThis Master's dissertation (TFM) presents a didactic proposal addressed to the third level of Compulsory Secondary Education (ESO). The proposal includes a detailed description of the approaches that led to its preparation, as well as the design, the application and the evaluation procedure. Different studies have been able to show that students' attitudes towards the language are increasingly moving away from a perception of Catalan as their own language, instead, they are moving towards an instrumentalist, if not negative, perception of the language. The main aim of the work is to explore the opportunities offered by the application of drama activities upon high school students to integrate the language into their multilingual identity. Specifically, the proposal is built on the stand-up monologue, with the dual purpose of, on the one hand, creating a learning context rooted in a communicative approach capable of attracting the students' interest and awakening their initiative, and on the other hand, to take advantage of their daily routines so that the transcendence in the affective world become possible. The conclusions make it clear that the activities that involve the students emotionally and are built on their reality bring an added value to the teaching of the Catalan language, offering not only improvement at the cognitive and procedural levels (knowing the language and knowing how to use it) but also on an emotional grade, that is, building a multilingual identity and feeling the language as one's own.ca_CA
dc.format.extent39 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectdidàctica del catalàca_CA
dc.subjectdramatitzacióca_CA
dc.subjectmonòleg humorísticca_CA
dc.subjectfactors afectiusca_CA
dc.subjectidentitat multilingüeca_CA
dc.subjectús del catalàca_CA
dc.subjectdidactics of Catalanca_CA
dc.subjectdramaca_CA
dc.subjectstand-up monologueca_CA
dc.subjectaffective factorsca_CA
dc.subjectmultilingual identityca_CA
dc.subjectuse of Catalanca_CA
dc.titleLa dramatització com a ferramenta en la construcció de la identitat multilingüe. El monòleg humorístic com a recurs per la promoció de l'ús social del catalàca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/