La dramatització com a ferramenta en la construcció de la identitat multilingüe. El monòleg humorístic com a recurs per la promoció de l'ús social del català
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La dramatització com a ferramenta en la construcció de la identitat multilingüe. El monòleg humorístic com a recurs per la promoció de l'ús social del catalàAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Piquer Vidal, Adolfo; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2022-10-27Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball Final de Màster (TFM) presenta una proposta didàctica adreçada al
tercer nivell d'Educació Secundària Obligatòria (ESO). La proposta inclou una detallada
descripció dels plantejaments que conduïren a ... [+]
Aquest Treball Final de Màster (TFM) presenta una proposta didàctica adreçada al
tercer nivell d'Educació Secundària Obligatòria (ESO). La proposta inclou una detallada
descripció dels plantejaments que conduïren a la seua elaboració, així com el disseny, el
procediment d'aplicació i el d'avaluació. Diferents estudis han pogut demostrar que les
actituds envers la llengua de l'alumnat s'allunyen cada vegada més d'una percepció del
català com a llengua pròpia, i migren cap a una percepció, quan no negativa, instrumentista
de la llengua. L'objectiu principal del treball és explorar les oportunitats que ofereix
l'aplicació d'activitats d'interpretació en l'alumnat de secundària per integrar la llengua dins
la seua consciència multilingüe. En concret, la proposta es construeix sobre el monòleg
humorístic, amb la doble finalitat de, per una banda, generar un context d'aprenentatge
arrelat en un enfocament comunicatiu capaç d'atraure l'interés de l'alumnat i despertar la
seua iniciativa, i per altra, traure profit de les seues quotidianitats de manera que la
transcendència al mon afectiu siga possible. Les conclusions fiquen de manifest que les
activitats que impliquen emocionalment a l'alumnat i són construïdes sobre la seua realitat
aporten un valor afegit a l'ensenyament de llengua catalana, oferint no sols un aprenentatge
en l'àmbit cognitiu i procedimental (saber llengua i saber com utilitzar-la) sinó també a
escala emocional, es a dir, construir una identitat multilingüe i sentir la llengua com a pròpia. [-]
This Master's dissertation (TFM) presents a didactic proposal addressed to the third
level of Compulsory Secondary Education (ESO). The proposal includes a detailed
description of the approaches that led to its ... [+]
This Master's dissertation (TFM) presents a didactic proposal addressed to the third
level of Compulsory Secondary Education (ESO). The proposal includes a detailed
description of the approaches that led to its preparation, as well as the design, the
application and the evaluation procedure. Different studies have been able to show that
students' attitudes towards the language are increasingly moving away from a perception of
Catalan as their own language, instead, they are moving towards an instrumentalist, if not
negative, perception of the language. The main aim of the work is to explore the
opportunities offered by the application of drama activities upon high school students to
integrate the language into their multilingual identity. Specifically, the proposal is built on the
stand-up monologue, with the dual purpose of, on the one hand, creating a learning context
rooted in a communicative approach capable of attracting the students' interest and
awakening their initiative, and on the other hand, to take advantage of their daily routines so
that the transcendence in the affective world become possible. The conclusions make it
clear that the activities that involve the students emotionally and are built on their reality
bring an added value to the teaching of the Catalan language, offering not only improvement
at the cognitive and procedural levels (knowing the language and knowing how to use it) but
also on an emotional grade, that is, building a multilingual identity and feeling the language
as one's own. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | didàctica del català | dramatització | monòleg humorístic | factors afectius | identitat multilingüe | ús del català | didactics of Catalan | drama | stand-up monologue | affective factors | multilingual identity | use of Catalan
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess