Proposta didàctica per a treballar l’argumentació oral: la simulació d’un juí
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta didàctica per a treballar l’argumentació oral: la simulació d’un juíAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Piquer Vidal, Adolfo; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2022-06-15Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball elabora una proposta d’una activitat que fomente les tècniques
d’argumentació oral, per això, el treball s’inclou en la modalitat 7 (altres aportacions).
Aquesta proposta didàctica es marca com a ... [+]
El present treball elabora una proposta d’una activitat que fomente les tècniques
d’argumentació oral, per això, el treball s’inclou en la modalitat 7 (altres aportacions).
Aquesta proposta didàctica es marca com a objectius desenvolupar i treballar els distints
tipus de textos posant èmfasi en l’argumentació. També es posa el focus en el treball de
l’oral com a conseqüència que no és un canal comunicatiu molt present en les activitats
de les aules més tradicionals. Per a plantejar la proposta didàctica, la situem en una
classe de 1r d’ESO amb la intenció que el resultat final siga la simulació d’un juí.
Durant cinc sessions, dividim el procés en les fases de: preparació prèvia, dramatització
i avaluació. Per a arribar al producte final, introduïm el contingut escaient amb
tècniques d’aprenentatge cooperatiu, com ara el Puzzle d’Aronson i Llapiceres al
Centre. Les expectatives d’aquest treball són elaborar una proposta per a, més avant,
posar-la a la pràctica i presentar-la a uns altres docents. [-]
The present dissertation is a proposal for an activity that promotes oral argumentation
techniques, which is why this work is included in the 7th category. This teaching
approach aims to develop and work with the ... [+]
The present dissertation is a proposal for an activity that promotes oral argumentation
techniques, which is why this work is included in the 7th category. This teaching
approach aims to develop and work with the different types of texts, primary focusing
on argumentation. The project also focuses on spoken interaction since it is a
communication channel that still plays a relatively minor role in conventional classroom
activities. To put forward the proposal, it will be located it in a 1st ESO class with the
aim of simulating a trial as a final result. The process consists of five sessions divided
into preparation, dramatization and evaluation. To reach the final output, the content
will be introduced through cooperative learning techniques, such as the Jigsaw
Classroom and Pencils in the Middle. The expectations of this dissertation are to
elaborate a proposal to, later on, implement it and present it to other teachers. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | proposta didàctica | argumentació | oral | puzzle d’Aronson | juí | didactic proposal | argumentation | spoken | Jigsaw Classroom | trial
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess