Possible implementation of subjects taught using English as a Medium of Instruction methodology in tourism studies
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/196459/6129-Article%20Text-29796-2-10-20211201.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/28245
comunitat-uji-handle4:10234/196290
REVISTESMetadatos
Título
Possible implementation of subjects taught using English as a Medium of Instruction methodology in tourism studiesAutoría
Fecha de publicación
2021Editor
Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosISSN
1989-7103Cita bibliográfica
Álvarez Gil, F. J. (2021). Possible implementation of subjects taught using English as a Medium of Instruction methodology in tourism studies. Language Value, 14(2), 68-86. https://doi.org/10.6035/languagev.6129Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://www.e-revistes.uji.es/index.php/languagevalue/article/view/6129Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Resumen
The present study analyses which conditions would be necessary to implement subjects taught using English as a Medium of Instruction (EMI) methodology in the undergraduate degree in tourism studies at the University ... [+]
The present study analyses which conditions would be necessary to implement subjects taught using English as a Medium of Instruction (EMI) methodology in the undergraduate degree in tourism studies at the University of Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC). In the literature review, some of the concepts related to this methodological approach are examined to clarify diverse methodological approaches that are frequently confused, namely Content and Language Integrated Learning (CLIL), EMI, and English for Specific Purposes. With the objective of finding out the specific conditions necessary for implementing EMI subjects in the Degree in Tourism at the ULPGC, a revision of EMI subjects that have been already implemented at this institution would be made. Then a proposal indicating the conditions that are regarded as vital for implementing EMI subjects in this degree would be presented. [-]
El presente estudio analiza las condiciones necesarias para implementar asignaturas impartidas con la metodología del inglés como medio de instrucción (EMI) en el Grado en Turismo de la Universidad de Las Palmas de ... [+]
El presente estudio analiza las condiciones necesarias para implementar asignaturas impartidas con la metodología del inglés como medio de instrucción (EMI) en el Grado en Turismo de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC). En la revisión bibliográfica se examinan algunos de los conceptos relacionados con este método para aclarar diversos enfoques metodológicos que se confunden con frecuencia, a saber, el Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE), el EMI y el Inglés con Fines Específicos. Con el objetivo de conocer las condiciones específicas necesarias para la implantación de las asignaturas EMI en el Grado en Turismo de la ULPGC, se realiza una revisión de las asignaturas EMI que ya se han implantado en esta institución. A continuación, se presenta una propuesta indicando las condiciones vitales para la implantación de asignaturas EMI en esta titulación. [-]
Este estudi analitza les condicions necessàries per a implementar assignatures impartides a través de la metodologia de l’anglés com a mitjà d’instrucció (EMI) en el Grau de Turisme de la Universidad de Las Palmas de ... [+]
Este estudi analitza les condicions necessàries per a implementar assignatures impartides a través de la metodologia de l’anglés com a mitjà d’instrucció (EMI) en el Grau de Turisme de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC). En la revisió bibliográfica s’examinen alguns dels conceptes relacionats amb este mètode per a aclarir diverses metodologies que es confonen freqüentment, com ara l’Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengües Estrangeres (AICLE), l’anglès com a mitjà d’instrucció (EMI) i l’anglés amb fins específics (ESP). Amb la finalitat de conéixer les condicions específiques necessàries per a la implantació de les assignatures d’EMI en el Grau de Turisme de l’ULPGC, es realitza una revisió de les assignatures EMI que ja han estat implantades en esta institució. A continuació es presenta una proposta que indica les condicions vitals per a la implantació d’assignatures EMI en esta titulació. [-]
Publicado en
Language Value, 2021, vol.14, no 2Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess