Proposta de seqüència didàctica: l’argumentació publicitària en 3r d’ESO
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta de seqüència didàctica: l’argumentació publicitària en 3r d’ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Serra Adsuara, Sergi; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2021-10-20Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest Treball Final de Màster es presenten una sèrie de materials didàctics elaborats
en format de seqüència didàctica per a l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura.
L’estudi té com a finalitat que els ... [+]
En aquest Treball Final de Màster es presenten una sèrie de materials didàctics elaborats
en format de seqüència didàctica per a l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura.
L’estudi té com a finalitat que els alumnes de 3r d’ESO treballen l’argumentació des del
punt de vista publicitari perquè s’ha observat que aquestes dues dimensions no es
relacionen en els llibres de text a l’hora de treballar la tipologia argumental. A més, el
discurs publicitari, amb els seus diversos gèneres, colonitza múltiples esferes de la vida
diària, per tant, es pretén potenciar la capacitat crítica i reflexiva de l’alumnat al voltant
de la cultura en la qual conviu.
La proposta està elaborada seguint els paràmetres del mètode constructivista, el procés
d’aprenentatge es fonamenta en la idea que l’alumnat és capaç de construir els seus
coneixements per mitjà de les experiències personals juntament amb allò que percep del
seu voltant. D’aquesta manera, l’aprenentatge que es consolida és significatiu. La
seqüència didàctica està formada per 7 sessions en les quals es posa en relleu la
cooperació i participació per part de l’alumnat. Al llarg de les activitats es treballen les
quatre destreses lingüístiques: comprensió i expressió tant orals com escrites. Els
materials estan pensats perquè siguen atractius i motivadors per als alumnes, així mateix
persegueix aconseguir una major competència cultural i capacitat crítica. [-]
This Master's thesis presents a range of teaching materials designed in the didactic
sequence format for the subject of Valencian: Language and Literature. The purpose of
this study is to encourage students in the ... [+]
This Master's thesis presents a range of teaching materials designed in the didactic
sequence format for the subject of Valencian: Language and Literature. The purpose of
this study is to encourage students in the 3rd year of ESO to work on argumentation from
the point of view of advertising as it has been observed that these two dimensions are not
related in textbooks when it concerns the typology of argumentation. In addition,
advertising discourse, with its different genres, dominates many areas of daily life, so the
aim is to enhance the students’ critical and reflective capacity in the culture in which they
find themselves.
This proposal is developed following the parameters of the constructivist method, the
learning process is based on the idea that students can construct their knowledge through
their own experiences along with what they perceive in their environment. Therefore,
consolidated learning is significant. The didactic sequence consists of 7 different sessions
in which cooperation and student participation are strongly emphasized. Throughout the
presented activities, the four language skills are addressed: comprehension and
expression, in both oral and written form. The materials are designed to be attractive and
motivational for the students, as well as aimed to achieve greater cultural competence and
critical capacity. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | discurs publicitari | text argumental | seqüència didàctica | 3r d’ESO | pragmàtica | advertising discourse | argumentative text | didactic sequence | 3rd ESO | pragmatics
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess