Benefits of introducing Picture books through ICTs in Bilingual Settings: An example with Cuadernia and Press Here by Herve Tullet
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Título
Benefits of introducing Picture books through ICTs in Bilingual Settings: An example with Cuadernia and Press Here by Herve TulletAutoría
Fecha de publicación
2020Editor
Publicacions de la Universitat Jaume IISSN
2254-0709Cita bibliográfica
Carrión Candel, E., Pérez Agustín, M., Matilde Barrios Vicente, I., & Aparicio Molina, Y. (2020). Benefits of introducing Picture books through ICTs in Bilingual Settings: An example with Cuadernia and Press Here by Herve Tullet. ARTSEDUCA, (27), 144-158.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Early education | Picture books | ICT | CLIL | Educación temprana | Álbumes ilustrados | TIC | AICLE
Resumen
Picture books which were implemented through Wanga Gag’s Millions of Cats have been proven to be an excellent resource because images opposed to words have a leading role. This resource also becomes a perfect ally for ... [+]
Picture books which were implemented through Wanga Gag’s Millions of Cats have been proven to be an excellent resource because images opposed to words have a leading role. This resource also becomes a perfect ally for digital natives who are appealed to images and with the use of ICT tools turns it into a more appealing and engaging experience.The picture book titled Press Here by Herve Tullet has been used to work the 4Cs of CLIL (Content, Culture, Communication and Cognition) through non-linguistic subjects (Art, Math and Music). Cuadernia due to its flexibility and easiness it is the most suitable ICT tool to introduce a picture book through CLIL methodology at early stages. Different tasks to work Art like the result of mixing primary colors or a video to consolidate the shape of a circle help students to activate their prior knowledge in a visual way. Math was also introduced through Cuadernia with the aim to learn counting until 5 through bottle caps and associated to colors. Lastly, Music together with the shape of the circles was displayed showing finger paint. For all the previously stated ideas, it is highly recommended to use a software like Cuadernia to work any picture book through bilingual methodology because it will broaden students’ knowledge and allow them to practice in a more dynamic and attractive environment. [-]
Los álbumes ilustrados fueron implementados a partir de la obra Millions of Cats de Wanga Gag y han resultado ser un excelente recurso porque las imágenes, en contraposición a las palabras, tienen un papel primordial. ... [+]
Los álbumes ilustrados fueron implementados a partir de la obra Millions of Cats de Wanga Gag y han resultado ser un excelente recurso porque las imágenes, en contraposición a las palabras, tienen un papel primordial. Este recurso se convierte en el aliado perfecto para los nativos digitales quienes se sienten atraídos por las imágenes que junto con las TIC lo convierten en una experiencia más atractiva y motiva-dora. El álbum ilustrado Press Here de Herve Tullet se ha empleado para trabajar las 4 C de AICLE (Contenido, Cultura, Comunicación y Cognición) a través de materias no lingüísticas (arte, matemáticas y música). Cuadernia por su flexibildiad y facilidad es la herramienta más adecuada para introducer el álbum ilus-trado a través de la metodología AICLE a edades tempranas. Se han llevado a cabo diferentes activida-des para trabajar el arte como resultado de la mezcla de los colores primarios o el video, consolidando la forma del círculo que ayudará a los alumnos a activar su conocimiento previo de forma visual. Las matemáticas también se introducen a partir de Cuadernia con el propósito de aprender a contar hasta 5 a partir de los tapones de las botellas de plástico asociadas a los colores. Por último, la música junto con la forma de los círculos se muestra a partir de la pintura de dedos. Por todas las ideas expuestas con anterioridad, es altamente recomendable emplear el software Cuadernia para trabajar cualquier álbum ilustrado a través de la metodología bilingüe porque ampliará el conocimiento de los alumnos y les per-mitirá practicar en un entorno más dinámico y atractivo. [-]
Publicado en
Artseduca, 2020, no. 27Derechos de acceso
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