Les arts escèniques com a eina de desconstrucció feminista en el procés d’ensenyament-aprenentatge del català
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/76946
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Les arts escèniques com a eina de desconstrucció feminista en el procés d’ensenyament-aprenentatge del catalàAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Luengo López, Jorge AugustoFecha de publicación
2020-10-29Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball Final del Màster Universitari en Investigació Aplicada a Estudis
Feministes, de Gènere i Ciutadania de la Universitat Jaume I planteja una proposta
pedagògica articulada a través de les arts escèniques ... [+]
Aquest Treball Final del Màster Universitari en Investigació Aplicada a Estudis
Feministes, de Gènere i Ciutadania de la Universitat Jaume I planteja una proposta
pedagògica articulada a través de les arts escèniques i projectada vers l’ensenyamentaprenentatge de la llengua catalana en clau feminista. La metodologia emprada per al
desenvolupament d’aquesta anàlisi és la metodologia d’investigació feminista, la qual
ha vinculat el marc teòric de les pedagogies feministes i les pedagogies d’arts
escèniques feministes amb el context del sistema educatiu català en l’actualitat. Per ferho, el bloc teòric es fonamenta en estudis plantejats per contextos diversos i que versen
sobre: les pedagogies feministes, les pedagogies decolonials, les pedagogies
interseccionals i les transpedagogies o pedagogies queer, l’anàlisi del sistema
coeducatiu actual i el llegat de les pedagogies escèniques i les pedagogies escèniques
feministes. Aquest marc conceptual esmentat es complementa amb un bloc pràctic, en el
qual es presenten diferents pràctiques escèniques i se n’analitzen els punts de connexió
principal amb les pedagogies feministes. Finalment, l’estudi clou amb una reflexió
sobre les estratègies didàctiques que es detecten en la vinculació de les pedagogies
feministes i les pedagogies d’arts escèniques. I, per acabar, es concreten les dimensions
de l’àmbit lingüístic del currículum educatiu actual que s’exerciten gràcies a la
transformació de les metodologies d’ensenyament-aprenentatge en clau escènica i
feminista. [-]
This final work of Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship
Studies Master Degree of Universitat Jaume I presents a pedagogic proposal through the
scenic arts focused in Catalan language teaching-learning ... [+]
This final work of Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship
Studies Master Degree of Universitat Jaume I presents a pedagogic proposal through the
scenic arts focused in Catalan language teaching-learning process with a feminist
perspective. The methodology used for the development of this analysis is the feminist
research, which has linked the theoretical framework of the feminist pedagogy and the
feminist scenic arts pedagogy with the real context of the Catalan educational system at
present days. In order to do that, the theoretic block is based on studies outlined in
different contexts about: feminist, decolonial, intersectional and transpedagogy or queer
pedagogies, the analysis of the current coeducation’s system, the scenic pedagogy
legacy and feminist scenic pedagogies. Otherwise, the theoretical frame is preceded by
a practical block which presents different scenic practices and analyses its main
connection points with feminist pedagogies. Finally, the survey concludes with a
reflection on didactic strategies which are detected as the bonding of the feminist
pedagogies and the pedagogies of scenic arts. As a final point, this work sums up the
dimensions of the linguistic field of the current educational curriculum, which are
practiced thanks to the transformation of the teaching-learning methodology that foster
the scenic and feminist practices. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania | Máster Universitario en Investigación Aplicada en Estudios Feministas, de Género y Ciudadanía | Master's Degree in Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship Studies | pedagogies feministes | pedagogies d’arts escèniques | desconstrucció | ensenyament-aprenentatge | llengua catalana | pensament crític | feminist pedagogies | pedagogies of scenic arts | deconstruction | teaching-learning | Catalan Language | critical thinking
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania (Pla de 2019). Codi: SBR023. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess