Mostrar el registro sencillo del ítem
Contes historiadors: un recurs per a l’aprenentatge de la història en educació primària
dc.contributor.author | Sánchez Pla, Júlia | |
dc.contributor.other | Prades-Plaza, Sara | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2021-02-09T18:27:50Z | |
dc.date.available | 2021-02-09T18:27:50Z | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/191862 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | L’objectiu principal del treball consisteix a demostrar que, a través de la creació d’un conte, l’alumnat pot arribar a adquirir més coneixements d’història d’una forma més didàctica i divertida. Per aconseguir aquest propòsit, es realitza d’una banda una investigació prèvia on es compta amb diverses fonts d’informació i articles que tracten el tema per poder fonamentar-lo amb una base teòrica forta. D’altra banda, s’elabora una unitat didàctica que es du a terme a l’aula i, així, es pot veure d’una forma pràctica la utilitat de la creació d’un conte per a aprendre història a primària. Com es tracta d’un treball profesionalitzador, es crea un material didàctic, en aquest cas un conte, per demostrar i afermar l’objectiu principal. Com s’ha dit anteriorment, es du a terme a l’aula, i en aquesta proposta, amb un dels temes del llibre de Ciències Socials que treballe diverses èpoques, des de la Prehistòria fins a l’actualitat. Per poder crear el conte, es reparteix a l’alumnat un quadernet, fet a mà, on han de crear el seu conte . En cada sessió s’explica una època i seguidament han de dibuixar i escriure sobre el que es demana, tenint en compte els costums, els paisatges i la forma de viure de cada època. En acabar, es llig el conte a l’aula i cadascú té elaborat per poder estudiar el seu conte historiador. Per demostrar que amb aquest mètode l’alumnat aprèn, se’ls fa una prova, utilitzant les TIC amb l’aplicació Kahoot, on es poden observar i analitzar els resultats obtinguts per tal de veure si ha quedat clar el temari. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | contes | ca_CA |
dc.subject | història | ca_CA |
dc.subject | recurs didàctic | ca_CA |
dc.subject | èpoques | ca_CA |
dc.subject | unitat didàctica | ca_CA |
dc.title | Contes historiadors: un recurs per a l’aprenentatge de la història en educació primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840