La Pràctica Psicomotriu Aucouturier en el desenvolupament infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
La Pràctica Psicomotriu Aucouturier en el desenvolupament infantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Chiva-Bartoll, Oscar; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-06-11Editor
Universitat Jaume IResumen
El cos, el moviment i el joc tenen un paper fonamental en el correcte desenvolupament evolutiu,
cognitiu i psicomotor dels infants. Per això aquest treball té la finalitat de reflectir la importància de
la psicomo ... [+]
El cos, el moviment i el joc tenen un paper fonamental en el correcte desenvolupament evolutiu,
cognitiu i psicomotor dels infants. Per això aquest treball té la finalitat de reflectir la importància de
la psicomotricitat en l’etapa d’educació infantil. Més concretament, es centra en buscar resposta a
la qüestió sobre com orientar i treballar la psicomotricitat en educació infantil per tal d’optimitzar els
esforços invertits. Possiblement existiran moltes respostes possibles, però el treball intentarà com
a mínim aproximar-se a alguna opció vàlida.
Per a això, en primer lloc, s’analitzarà el Decret 38/2008 pel qual s’estableix el currículum del
segon cicle d’educació infantil; i, tot seguit, el treball indagarà sobre la base teòrica existent, així
com sobre el coneixement de professionals que es dediquen al camp de la psicomotricitat i
l’educació. També es farà un anàlisi a partir de la pròpia observació directa en diverses sessions
de la Pràctica Psicomotriu Aucouturier a un grup d’infants de 4 anys d’un col·legi de Girona. Un
grup amb molta diversitat, tant a nivell cognitiu, motriu, de llenguatge i expressiu. [-]
The body, movement and play have a fundamental role in the correct evolutionary, cognitive and
psychomotor development of children; Therefore, this work aims to reflect the importance of
psychomotricity in the early ... [+]
The body, movement and play have a fundamental role in the correct evolutionary, cognitive and
psychomotor development of children; Therefore, this work aims to reflect the importance of
psychomotricity in the early childhood education. More specifically, it focuses on finding a response
on how to guide and work psychomotor skills in early childhood education in order to optimise the
efforts invested. There may be many possible answers, but this work will try to approach, at least, a
valid option.
For this reason, firstly, Decree 38/2008 will be analysed, which establishes the curriculum of the
second cycle of early childhood education. Then, we will review the existing theoretical basis, as
well as the knowledge of professionals engaged in the field of psychomotor and education. An
analysis will also be carried out from the direct observation in various sessions of the Aucouturier
psychomotor practice to a 4 year group of children at a Girona school. A group with a lot of
cognitive, driving, language and expressive diversity. [-]
Palabras clave / Materias
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess