“Falles i Educació Artística: les festes tradicionals com a element identitari en Educació Primària”
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
“Falles i Educació Artística: les festes tradicionals com a element identitari en Educació Primària”Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Avariento Adsuara, María; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-06-15Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest document planteja una activitat que està pensada per portar a cap a un col.legi amb
xiquets i xiquetes d’Educació Primària. L’activitat es fonamentarà amb la recerca d’antecedents del
treball a les escoles ... [+]
Aquest document planteja una activitat que està pensada per portar a cap a un col.legi amb
xiquets i xiquetes d’Educació Primària. L’activitat es fonamentarà amb la recerca d’antecedents del
treball a les escoles al voltant de les falles de València. L’activitat es realitzarà en forma de
proposta didàctica partint de fotos realitzades per l’alumnat dins de la celebració de la setmana
fallera. Per poder realitzar aquesta proposta, s’ha de realitzar una recerca d’informació i
antecedents sobre les falles i concloure amb l’exposició de les obres creades pels xiquets i les
xiquetes. Les fotos que realitzen durant el període marcat reflexaran les sensacions i el significat
que tenen les falles per a ells i elles. Aquest serà el material amb el qual es treballarà durant tota
la proposta didàctica. A més es realitza una digitalització de les composicions que crea l’alumnat i
una posterior projecció. Per això, com es treballa el concepte d’efímer, significatiu als monuments
fallers, serà necessari enregistrar tot el procés i fer fotos a tots els resultats per poder mostrar la
conclusió de la tasca.
Finalment, s’observen els resultats i es reflexiona sobre la importància que tenen les festes al
carrer com són les falles. A causa de les circumstàncies en les quals es troba el país per la
pandèmia del COVID-19, la proposta s’ha vist adaptada en alguns aspectes que es poden
observar al llarg del document. [-]
This document proposes an activity designed to lead to a school with boys and girls in Primary
Education. The activity will be based on the search for antecedents of the work in the schools
around the faults of ... [+]
This document proposes an activity designed to lead to a school with boys and girls in Primary
Education. The activity will be based on the search for antecedents of the work in the schools
around the faults of Valencia. The activity will take the form of a didactic proposal based on photos
taken by the students as part of the celebration. In order to make this proposal, a search for
information and background on the faults must be carried out and conclude with the exhibition of
the works created by the boys and girls. The photos they take during the marked period will reflect
the feelings and meaning that the faults have for them and them. This will be the material that will
be worked with throughout the didactic proposal. In addition, a digitization of the compositions
created by the students and a subsequent projection are carried out. Therefore, as the concept of
ephemeral, significant in the faller monuments, is worked on, it will be necessary to record the
whole process and take photos of all the results in order to show the conclusion of the task.
Finally, the results are observed and the importance of street parties such as faults is reflected.
Due to the circumstances in which the country finds itself due to the COVID-19 pandemic, the
proposal has been adapted in some respects that can be observed throughout the document. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Educació Artística | metodologia artística | falles | composició | collage i digitalització | Art Education | artistic methodology | composition | collage and digitization
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess