Creació artística a l’aula de secundària a través de la conscienciació ambiental
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Creació artística a l’aula de secundària a través de la conscienciació ambientalAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ribera Giner, Marc; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-07-14Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest projecte es desenvolupa un Treball de Final de “Màster
de Professor/a d’Educació Secundària i Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes”, dins de l’especialitat d’Arts
Plàs ... [+]
En aquest projecte es desenvolupa un Treball de Final de “Màster
de Professor/a d’Educació Secundària i Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes”, dins de l’especialitat d’Arts
Plàstiques. El seu títol és “Creació artística a l’aula de secundària a través
de la conscienciació ambiental”.
El treball s’emmarca en la modalitat de Planificació i/o programació curricular, i té com a objectiu el disseny d’una programació didàctica corresponent a un trimestre de l’assignatura Educació Plàstica
Visual i Audiovisual, per als alumnes de 4t d’ESO. S’han tingut en compte
les directrius que marca la vigent llei d’educació, la LOMQE definits en el
Reial Decret 1105/2014.
Les 3 unitats didàctiques que es desenvolupen tenen com a fil
conductor el cuidat del medi ambient des de l’aula de plàstica, el qual
s’introdueix amb activitats dinàmiques i metodologies actives principalment. Els continguts tractats s’engloben en el bloc I (Expressió plàstica),
el bloc III (Fonaments del disseny) i el bloc IV (Llenguatge audiovisual i
multimèdia).
Amb aquest treball final de màster pretenem que els alumnes
tinguen una visió més real del que ocorre al seu voltant, que reflexionen
i que proposen solucions d’una manera artística.
Es tractarà des de tres disciplines distintes, per a fer-los veure i
que ells i elles també demostren, que no sols reutilitzant materials pots
crear consciència. En la primera unitat didàctica realitzaran un retrat
d’un company amb materials sostenibles i/o reutilitzables. En la segona
dissenyaran un cartell on hauran de reflectir la necessitat de tindre cura
del medi ambient. En l’última realitzaran un vídeo on es denuncie les
males accions de la societat enfront del medi ambient i possibles millores o solucions. [-]
This project corresponds to the master’s thesis of “Teacher of
Secondary and Compulsory Education (ESO) and Baccalaureate, Vocational Training and Language Teaching”, within the specialization in
Plastic Arts. Its ... [+]
This project corresponds to the master’s thesis of “Teacher of
Secondary and Compulsory Education (ESO) and Baccalaureate, Vocational Training and Language Teaching”, within the specialization in
Plastic Arts. Its title is “Artistic creation in the secondary school classroom through environmental awarness”.
This study is framed in the modality of Planning and/or curricular programming. The purpose of the study is to design an academic program corresponding to a trimester of the subject “Visual and
Audiovisual Plastic Education” for 4th-grade ESO students. Guidelines
of the current Spanish education law, LOMCE, defined in Royal Decree
1105/2014, have been taken into account.
The main objective of the three didactic units developed is to
take care of the environment from the plastic course, which is mainly conducted with dynamic activities and active methodologies. The
covered contents are included in block I (Plastic Expression), block III
(Foundations of Design), and block IV (Audiovisual and Multimedia Language).
The study aims to help students better understand environmental care and reflect and propose solutions in an artistic way.
Three different disciplines will be applied to show the students
that reusing material is not the only way to raise awareness. In the first
didactic unit, they are to make a portrait of a peer by using sustainable
and/or reusable materials. In the second unit, they are to design a poster where the need to take care of the environment is reflected. In the
last unit, they will make a video documenting society’s wrong actions
towards the environment while offering possible improvements or solutions. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | sostenibilitat | art | reciclatge | educació artística | educació artística | metodologies artístiques | sustainability | art | recycling | art education | artistic teaching methods
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP809. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess