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dc.contributor.authorBellés-Fortuño, Begoña
dc.date.accessioned2020-04-24T09:30:59Z
dc.date.available2020-04-24T09:30:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBELLES-CALVERA, Lucía (2019). Diversity in the language classroom: raising awareness. Language Value, v. 11, p. I-III
dc.identifier.issn1989-7103
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/187590
dc.description.abstractFrom the Editors Access to education should be universal in all cases; however, bureaucracy and policy conventions sometimes divert unconsciously from this objective. Although educational institutions have been rowing in the right direction in the last decade, still a lot remains to be done to make education accessible to everyone. Accessibility to education in most cases goes hand in hand with new technologies and the concept of e-learning accessibility (Phipps & Kelly, 2006), since information and computer technologies (ICT) are present in all levels of the educational sphere. To achieve this, the European Union and governments worldwide have advanced in the publication of directives and requirements that advocate for equal access to education technology, for example access to websites and applications for the public sector. This means that education can be adapted to students’ needs according to their functionality (Batanero, et al., 2014). The current issue includes contributions that delve into the educational sector with practices and pedagogical accommodations to students’ needs. The issue, structured in two differentiating sections includes four full articles in the main section and two book reviews.en_US
dc.description.abstractDe los Editores El acceso a la educación debe ser universal en todos los casos; sin embargo, las convenciones de burocracia y política a veces se desvían inconscientemente de este objetivo. Aunque las instituciones educativas han estado remando en la dirección correcta en la última década, aún queda mucho por hacer para que la educación sea accesible para todos. La accesibilidad a la educación en la mayoría de los casos va de la mano con las nuevas tecnologías y el concepto de accesibilidad al aprendizaje electrónico (Phipps & Kelly, 2006), ya que las tecnologías de la información y la informática (TIC) están presentes en todos los niveles de la esfera educativa. Para lograr esto, la Unión Europea y los gobiernos de todo el mundo han avanzado en la publicación de directivas y requisitos que abogan por el acceso igualitario a la tecnología educativa, por ejemplo, el acceso a sitios web y aplicaciones para el sector público. Esto significa que la educación se puede adaptar a las necesidades de los estudiantes de acuerdo con su funcionalidad (Batanero, et al., 2014). La edición actual incluye contribuciones que profundizan en el sector educativo con prácticas y adaptaciones pedagógicas a las necesidades de los estudiantes. El tema, estructurado en dos secciones diferenciadoras, incluye cuatro artículos completos en la sección principal y dos reseñas de libros.es_ES
dc.format.extent3 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.relation.isPartOfLanguage Value, 2019, vol. 11
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleDiversity in the language classroom: raising awarenessen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/LanguageV.2019.11.1
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.publisherVersionhttp://www.languagevalue.uji.es/index.php/languagevalue/article/view/118


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