Estudi d'investigació sobre actuacions per a la millora d'intervenció en problemes socials en l'aula d'Infantil i Primària
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Estudi d'investigació sobre actuacions per a la millora d'intervenció en problemes socials en l'aula d'Infantil i PrimàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Presentación Herrero, María Jesús; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaDate
2019-06-19Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En aquest Treball Final de Grau s’ha realitzat un estudi d’investigació per a
conèixer l’opinió de diferents experts en el camp de l’educació, respecte a la
valoració que fan de les diferents tècniques i estratègies ... [+]
En aquest Treball Final de Grau s’ha realitzat un estudi d’investigació per a
conèixer l’opinió de diferents experts en el camp de l’educació, respecte a la
valoració que fan de les diferents tècniques i estratègies utilitzades per a millorar
la conducta dels nens i les nenes amb problemes socials en el context escolar.
El plantejament principal d’aquest treball és analitzar en primer lloc, les dades
estadístiques, en segon lloc les dades obtingudes dels qüestionaris de manera
globalitzada mitjançant l’ajuda de gràfics i a continuació, profunditzar en els
resultats que s’han aconseguit tenint en compte els descriptius que fan referència
a les característiques de formació dels experts per a la intervenció en problemes
socials, és a dir si s’han format o no, i a l’especialitat de docent o alumne.
Aquesta informació s’ha recollit mitjançant uns qüestionaris contestats per un
total de 86 persones, tots ells experts en el camp de l’educació, com són els
mestres i les mestres d’Educació Infantil i Primària i els alumnes i les alumnes
de l’últim curs del Grau en Mestre/a d’Educació Infantil i Primària.
Gràcies a aquest treball d’investigació podem saber i conèixer l’opinió que tenen
els experts en el camp de l’educació respecte a les diferents tècniques i
estratègies, i adonar-nos en aquest cas, que creuen que les més adequades i
favorables per a millorar la conducta dels nens i nenes amb problemes socials
en el context escolar, són les tècniques cognitives específiques, que en general
són les que reben per part de tots una valoració molt positiva. Cal destacar, que
d’aquestes les millor puntades són les que fan referència a les intervencions per
a potenciar l’autoestima i l’entrenament en habilitats socials. Per contra, la
tècnica Mindfulness sorprenentment és la que es considera menys efectiva, una
dada interessant donat l’impuls que té aquesta en l’actualitat.
En conclusió podem extraure que les persones que més puntuació donen a totes
les tècniques i estratègies són els que han rebut formació per a la intervenció
amb nens i nenes en problemes socials. Per tant, es pot dir que hi ha molta gent
que no fa massa ús d’elles dins de l’aula, o no mostren molt d’interès cap a elles
per falta de coneixement i informació, i això fa pensar que no són oportunes o un
bon recurs. [-]
In this End-of-Career Project, research has been carried out to ascertain the
opinion of different experts in the field of education, with regard to their
assessment of the different techniques and strategies used ... [+]
In this End-of-Career Project, research has been carried out to ascertain the
opinion of different experts in the field of education, with regard to their
assessment of the different techniques and strategies used to improve the
behavior of children with social problems in the school context.
The main focus of this work is to analyse, firstly, the statistical data, secondly, the
data obtained from questionnaires in a globalized manner through graphs, and
then to delve deeper into the results that have been achieved, taking into account
the description referring to the training characteristics of the experts for
intervention in social problems, that is, whether or not they have been trained,
and to the speciality of teacher or student.
This information has been collected through questionnaires answered by a total
of 86 persons, all of them experts in the field of educations, such as teachers og
Infant and Primary Education and pupils and students of the “Last year of the
Bachelor’s Degree in Primary and Preschool Education”.
Thanks to this research work, we can know the opinion that experts in the field of
education have on the different techniques and strategies, and in this case, carry
out those who believe that the most appropriate and favourable for improving the
behavior of children with social problems in the school context are the specific
cognitive techniques, which in general are those that receive a very positive
assessment from everyone. It should be noted that of these points, the best are
those that refer to interventions to improve self-esteem and training in social
skills. On the contrary, the Mindfulness technique is surprisingly the least
effective, an interesting fact given the momentum it currently has. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Educació infantil | educació primària | problemes socials | formació | aula | experts en el camp de l’educació | anàlisi | estudi d’investigació | tècniques i estratègies | conducta dels nens/es | Infant education | primary education | social problems | training | classroom | experts in the field of education | analysis | research study | techniques and strategies | children's behaviour
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess