Acabem amb la violència en les aules
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Acabem amb la violència en les aulesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ruiz Bernardo, María Paola; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2019-06-17Editor
Universitat Jaume IResumen
La violència en les aules és una realitat, són molt comuns les males respostes i les faltes de respecte,
dels alumnes dels centres escolars, cap a companys, equip docent i familiars. El procés que s'ha de
seguir per ... [+]
La violència en les aules és una realitat, són molt comuns les males respostes i les faltes de respecte,
dels alumnes dels centres escolars, cap a companys, equip docent i familiars. El procés que s'ha de
seguir per a acabar amb aquest tipus de comportament ha de ser molt pautat i molt extens però
encara tenint en compte aquest fet, em sent amb moltes esperances que aquest projecte
pilot, siga l'inici i en un futur es puguen dur a terme projectes, sobre l'erradicació de la violència en les
aules, més extensos i que vagen acompanyats d'uns majors resultats d'èxit, ja que aniran destinats a
més quantitat d'alumnes, familiars i docents.
L'objectiu del treball és, d'acord amb els fonaments teòrics i legislatius, elaborar una programació que
recollirà els criteris que s'han de seguir i en el que ens hem de basar per a crear un projecte amb el
qual, des de els cicles d'Infantil es puga treballar la cooperació i respecte entre companys.
La proposta d'aquest treball està pensada per a dur-la terme en grups petits, d'uns 10 o 15 alumnes,
però prestant en tot moment una atenció individualitzada a les característiques que cada un dels
alumnes presente, podent treballar així les diferents reaccions actitudinals que tenen alguns alumnes
en concret, però utilitzar-ho perquè la resta entenga quina és una actitud respectuosa o quina no.
El treball multidisciplinari entre els diferents professionals del centre que participen en el procés i amb
l'ajuda dels familiars que hi vulguen formar part, generalitzarà l'èxit d'aquest. Respecte al mestre/a,
dins d'aquest procés li correspon el manteniment i millora de la convivència dels alumnes en els
diferents contexts en els quals conviuen, assegurant que els alumnes assistents a les
jornades previnguen, negocien i finalment mitjancen amb la persona que estan tenint un conflicte o
discussió abans de reaccionar amb l'auto impuls, al qual habitualment estan acostumats i així
aprendre a reduir l'ansietat que se'ls presenta en situacions violentes. [-]
Violence in the classroom is a reality, they are very common poor responses and disrespect, of
students from schools, towards classmates, teaching staff and relatives. The process to be
followed to end this type of ... [+]
Violence in the classroom is a reality, they are very common poor responses and disrespect, of
students from schools, towards classmates, teaching staff and relatives. The process to be
followed to end this type of behaviour should be very long and very extensive but still taking into
account this fact, I feel with great hope that this pilot project, is the start and in the future can be
carried out projects , on the eradication of violence in the classrooms, more extensive and that they
are accompanied by greater success results, since they will be destined to more number of
students, relatives and teachers.
The objective of the study is, according to the theoretical and legislative fundamentals, to elaborate
a programme that will gather the criteria to be followed and which we must rely on to create a
project with which, from the children's cycles, the Cooperation and respect among colleagues.
The proposal of this work is designed to carry it in small groups, about 10 or 15 pupils, but
providing individualized attention to the characteristics that each of the students present, being
able to work like this the different reactions People who have some specific students, but use it
because the rest is a respectful attitude or not.
The multidisciplinary work among the different professionals of the centre that participate in the
process and with the help of the relatives who wish to form part of it, will generalize the success of
the same. Regarding the teacher, within this process is responsible for maintaining and improving
the coexistence of students in the different contexts in which they coexist, ensuring that the
students attending the meetings prevent, negotiate and finally mediate with the Person who are
having a conflict or discussion before reacting with the self-impulse, to which they are habitually
accustomed and thus learn to reduce the anxiety that they are presented to them in violent
situations. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess