L’aplicació d’eXeLearning per a la preparació, ampliació i repàs dels exàmens de recuperació als centres d’ESO i Batxillerat. Un cas pràctic per a Almassora i voltants
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
L’aplicació d’eXeLearning per a la preparació, ampliació i repàs dels exàmens de recuperació als centres d’ESO i Batxillerat. Un cas pràctic per a Almassora i voltantsAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Fernández Nadal, Carmen María; Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtDate
2019-07-22Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Molts Treballs Final de Màster busquen aportar novetats i innovació amb
consignes o horitzons trencadors a la dinàmica tradicional i amb propostes com
l’eliminació dels exàmens memorístics i teòrics; la creació de ... [+]
Molts Treballs Final de Màster busquen aportar novetats i innovació amb
consignes o horitzons trencadors a la dinàmica tradicional i amb propostes com
l’eliminació dels exàmens memorístics i teòrics; la creació de noves formes d’avaluació;
l’ús de les noves tecnologies en la tasca docent; etc. Un primer pas, modest però ben
encaminat pot ser iniciar els canvis des de punts que requereixen una actuació i
modificació immediata ‒com és el cas de les proves i exàmens de recuperació que es
solen dur a terme als centres de Secundària de la nostra Comunitat‒.
Les dues setmanes que transcorren entre els últims dies de curs i les dates
d’aquestes proves de recuperació, converteix qualsevol intent (o plantejament d’estudi
de l’alumnat suspés) en una carrera contrarellotge. S’ha de memoritzar un temari molt
extens; sense ningú que els acompanye en aquest procés d’alt esforç; i amb materials no
tot lo suficientment preparats que es consideraria oportú. Precisament, la nostra
proposta ve encaminada cap a la proposta d’ús de la ferramenta digital eXeLearning
com a opció qualificada per a la creació de materials per a la preparació, repàs o
realització d’aquestes proves.
Ací és on el nostre treball busca aprofundir en la investigació educativa a través
d’enquestes d’opinió ‒realitzades a docents i alumnat‒ per a generar materials didàctics
amb l’eina proposada i d’acord amb les respostes obtingudes sobre temes relacionats
amb la formació, metodologies d’avaluació i proves de recuperació. Així doncs, el
present text comparteix diferents modalitats; com són la 2 i la 6 de les establertes per la
normativa de TFM del Màster de Professorat d’ESO, Batxillerat, FP i Idiomes de l’UJI.
De la investigació documental, anàlisi de fonts primàries i articles d’opinió, s’ha
generat un relat explicatiu i argumentatiu sobre l’ús, característiques, utilitats i
avantatges que pensem que pot incorporar l’ús de materials eXe com a eina
d’autoaprenentatge guiat per a l’alumnat. Aquest èxit ve condicionat de molts altres
aspectes com són la formació de docents i alumnat; desenvolupament de competències i
coneixements (curriculars o no) en l’alumnat; o limitacions de materials, tècniques,
econòmiques, etc. dels centres i dels discents que fan ús d’ells; ...
En definitiva, del que es tracta és d’adequar la realitat de treball i aprenentatge
que es viu als centres educatius, amb la realitat social, econòmica, de valors i digital que
el context i la societat canviant van demanant. Sols així prepararem a l’alumnat per al
món com a majors d’edat responsables i formats en valors i coneixements necessaris per
a millorar la qualitat de tot plegat com a ciutadania i progrés. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP319. Curs: 2018/2019
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess