Aprenem bussejant sobre el passat i el present
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Aprenem bussejant sobre el passat i el presentAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Soriano Martí, Javier; Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtData de publicació
2019Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest Treball Final de Màster (TFM), tracta de l’elaboració d’una programació didàctica
per a l’assignatura de Geografia i Història i, està dirigida cap a l’alumnat de 1r d’ESO.
L’objectiu d’aquesta programació ha ... [+]
Aquest Treball Final de Màster (TFM), tracta de l’elaboració d’una programació didàctica
per a l’assignatura de Geografia i Història i, està dirigida cap a l’alumnat de 1r d’ESO.
L’objectiu d’aquesta programació ha sigut elaborar deu unitats didàctiques, mitjançant
l’aprenentatge cooperatiu i l’aprenentatge basat en projectes. Aquest curs és especialment
complicat per a tot l’alumnat, passen del col·legi cap a l’institut, aquest canvi els dóna una
certa llibertat i entren a un entorn desconegut, és un pas molt important per als
preadolescents. Per això, s’ha decidit fer aquesta programació pensant molt amb l’alumnat
que ingressa a l’educació secundària, intentant que aquest pas sigui el més amè possible i
disminuint les diferències que hi ha d’un centre a un altre.
Aquesta programació s’ha fet pensant que l’alumnat aconsegueixi els objectius donats pel
currículum, aquests, estan adaptats en cadascuna de les unitats didàctiques. Per aconseguirlos, s’ha optat per la innovació, s’han proposat activitats atractives i diverses per a
l’alumnat, per tal d’incrementar la seva motivació. Això, és possible mitjançant totes les
metodologies que s’han utilitzat per fer les unitats didàctiques, ja que la majoria es basen
en l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), amb aquesta metodologia, l’alumnat genera
un ambient col·laboratiu, tenint diferents visions sobre un mateix tema i formulant
preguntes per a la investigació i l’adquisició de nous coneixements. Treballar amb grup
també afecta positivament en la motivació de l’alumnat, <<el sentiment de que els altres
membres del grup valoren el teu treball t’anima a que treballis més>> (Moust et al.
2007). A més a més també s’han dissenyat diferents activitats que promouen la utilització
de les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
D’altra banda, destacar que cada unitat didàctica té una fitxa sintètica amb la qual, de
forma visual i àgil, qualsevol docent pot desenvolupar la UD sense cap problema. Afegir
que en totes les activitats proposades en cadascuna de les unitats didàctiques es fomenta el
desenvolupament del sentit comú, la creativitat, el pensament i el treball col·lectiu, entre
d’altres. Així mateix, moltes de les activitats proposades són innovadores com ara la
gravació d’un noticiari o el escape room. Totes elles, també atenen a la diversitat de la
classe i a més a més el factor més important és que aquesta programació és flexible, és a
dir, es pot adaptar en qualsevol centre i grup. Com a conclusió, es destaca la importància d’utilitzar metodologies actives i ferramentes que atenguin a tota la diversitat de la classe,
ja que amb la metodologia tradicional només atenem a l’alumnat que no presenten
dificultats en l’aprenentatge. [-]
This Final Master’s Project (TFM) is about elaborating a didactic program for the subject
of Geography and History, which is aimed at students of 1st year of Secondary School. The
objective of this project has been ... [+]
This Final Master’s Project (TFM) is about elaborating a didactic program for the subject
of Geography and History, which is aimed at students of 1st year of Secondary School. The
objective of this project has been to elaborate ten didactic units, through cooperative
learning and project-based learning. This course is especially complicated for all students,
they move from school to high school, and this change gives them some freedom and goes
into an unknown environment, this is a very important step for pre-adolescent. For this
reason, it has been decided to make this project thinking so much about the students that
enter to the secondary education, trying to make this step enjoyable and decreasing the
differences between one centre and another.
This teaching program has been designed so that the students reach the goals given from
the curriculum and adapted to each of the didactic units. In order to achieve them,
innovation has been chosen, attractive and diverse activities have been proposed for the
students, in order to increase their motivation. This is possible through all the
methodologies that I have been used to create each of the didactic units, since the majority
are based on Project Based Learning (PBL), with this methodology, students generate a
collaborative environment, having different visions about the same subject and formulating
questions for the investigation and the acquisition of new knowledge. Working with a
group also affects positively the motivation of the students, <<the feeling that other
members of the group value your work encourages you to work more>> (Moust et al.,
2007). In addition, different activities have been designed that promote the use of the New
Technologies of the Information and Communication (ICT). O the other hand, highlight that each didactic unit has a synthetic tab with which, in a
visual and agile way, any teacher can develop the UD without any problem. Add that in all
the activities proposed in each one of the didactic units, the development of common
sense, the creativity, the thought and the collective work, among others. Also, many of the
proposed activities are innovative such as the recording of a news program or the escape
room. All of them, also cater to the diversity of the class and also, the most important
factor is that this teaching program is flexible, that is to say it is possible to adapt in any
centre and group. In conclusion, the importance of using active methodologies and tools
that address all the diversity of the class is highlighted, since with the traditional
methodology we only serve students who do not have learning difficulties. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | programació didàctica | Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) | Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) | diversitat | treball col·laboratiu | motivació | teacher program | New Technologies of the Information and Communication (ICT) | Project Based Learning (LBP) | diversity | collaborative work | motivation
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP319. Curs: 2018/2019.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess